۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰
کد خبر: 82849446
T T
۰ نفر
برخورد قاطعانه با مدعيان اعمال نفوذ در سيستم قضايي

قزوين-ايرنا- رييس دادگستري شهرستان البرز از مدعيان اعمال نفوذ در دستگاه قضا به عنوان اخلالگران سيستم قضايي ياد كرد و گفت: با اين افراد بدون اغماض و قاطعانه برخورد خواهد شد.

ابوالفضل محبي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اعتماد مردم را بزرگترين سرمايه هر سازمان و دستگاه نام برد و افزود: قوه قضاييه در خط مقدم كسب اعتماد مردم و رضايت مندي به نظام قرار دارد و افرادي كه خدشه اي به اعتماد عمومي مردم به اين نهاد وارد كنند بدون شك سلامت دستگاه قضايي را در اذهان مردم مخدوش مي سازند بنابراين دستگاه قضا در برخورد با اين افراد هيچ گونه مماشاتي نخواهد داشت.
رييس دادگستري شهرستان البرز در ادامه گفت: شهروندان بايد دقت كنند تنها با پيگيري روال قانوني امكان تحقق حق آنان وجود دارد و رسيدگي در دستگاه قضا هيچ راه ميان بري ندارد و توسل به سفارش نهادهاي عمومي و اجرايي براي تسريع در رسيدگي نه تنها مورد پذيرش نيست بلكه با برخورد قانوني مواجه خواهد شد.
وي ادامه داد: اخلالگران با سوء استفاده از فقدان آگاهي برخي شهروندان و جلب اعتماد آنان با جعل عناويني چون همكار قضايي و داشتن خط وربط با قضات ادعاي تغيير رويه قضايي و حتي راي را دارند، غافل از اينكه حتي اقرار به چنين نفوذي حتي در كلام مصداق جرم است و مجازات و حبس در پي دارد و اگر با دريافت وجه همراه باشد، جرم مضاعف مي شود.
محبي خاطر نشان كرد: از تك تك شهروندان مي خواهيم در صورت برخورد با چنين مواردي بي درنگ به دستگاه قضا مراجعه نموده و مورد مربوطه را اطلاع رساني كنند.
وي اظهار كرد: در اين گونه موارد در صورت لزوم شخصا به پرونده مدعيان رسيدگي نموده و با استفاده از تمام ظرفيت هاي قانوني و حتي رسانه اي نتيجه اقدام ها را به سمع و نظر مردم خواهيم رساند.
شهرستان البرز به مركزيت الوند در جنوب مركز استان قزوين قرار دارد.
9884*3013