۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۴۹
کد خبر: 82849428
T T
۰ نفر
انتشارخبر آزادي ٥ زنداني توسط خير، باعث آزادي ٥ زنداني غيرعمد ديگر شد

تهران - ايرنا- انتشار خبر آزادي ٥ زنداني از سوي يك نيكوكار تهراني كه خبرش ششم اسفند ماه در رسانه ها مطرح شد موجب ترغيب بقيه نيكوكاران و آزادي ٥ زنداني ديگر در واپسين روزهاي سال ٩٦ شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار حقوقي قضايي ايرنا از ستاد ديه نمايندگي استان تهران ، هفته قبل با انتشار خبري در رسانه هاي مختلف كشور مبني بر آزادي ٥ مددجوي جرايم غيرعمد و غيركلاهبردار و تقبل هزينه بدهي آنان، دختر جواني را در يك شب باراني به سمت نمايندگي ديه استان تهران كشيد.
اين دختر جوان در روزهاي آخر اسفند ماه، نگران سفره خالي هفت سيني است كه شايد پدر بر سرش نباشد. نگران حرف و حديثهاي فاميل دامادشان كه آماده برگزاري مراسم عروسي هستند اما پدر داماد نيست تا در جشن عروسي دخترش حاضر شود.
اين دختر مي گويد كه پدر ٦٠ ساله اش بيمار است پرونده پزشكي اش را به زندان فرستاد و در اين مدت، به اندازه ده سال پير شده است.
به گفته دختر اين پيرمرد مددجو، فقط 28 ميليون تومان نياز است تا پدرش از حبس در آيد و امسال سر سفره هفت سين كنار خانواده بنشيند هر چند اين مبلغ براي اين دختر و خانواده اش خيلي زياد است.
انتشار اين گزارش و همچنين بازتاب خبر هديه 30 ميليون توماني خير تهراني ناشناس در رسانه هاي مختلف ، دعوتي بود براي نيكوكاران ديگر تا در آستانه سال جديد و آخرين شبهاي زمستاني، لبخند را به خانواده هايي هديه دهند كه نان آورشان به خاطر جرم غيرعمد در زندان به سر مي برد.
گروهي از نيكوكاران روز بعد با واريز، 28ميليون تومان به حساب نمايندگي ستاد ديه استان تهران(1414 نزد بانك تجارت) موجبات آزادي اين پدر ٦٠ ساله را فراهم كردند و لبخندي را كه زهره و خانواده اش از ماه ها قبل فراموش شان شده بود بار ديگر به آنان هديه كردند.
اما داستان پدر زهره به همين جا ختم نشد. روز بعد در آخرين دقايق هفته كاري، مرد جواني به ستاد مراجعه كرد تا بدهي اين مرد را بپردازد ولي شنيد كه ساير نيكوكاران پيشقدم بوده اند و او به خلاصه پرونده ها نگاهي انداخت و بدهي چهار نفر زنداني جرايم غيرعمد ديگر را پرداخت كرد.
اين جوان بدون معرفي خود، چهل ميليون تومان با كارت انتقال وجه كرد و با همان تواضع و آرامش از سر رضايت خارج شد.
بنا به اين گزارش با ارسال چكهاي اين مبلغ، غير از پدر زهره، چهار نفر ديگر امشب در ميان شادي كودكانشان به خانه بازمي گردند. بي شك در اين آزاديها، خبرنگاران و گزارشگراني كه با نمايندگي ستاد ديه استان تهران همكاري مي كنند، به اندازه نيكوكاران سهيم هستند.
اجتمام**٧٣٢٩ ** 1418

سرخط اخبار جامعه