۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۵۰
کد خبر: 82847300
T T
۰ نفر

تاسيس خانه احزاب استان بوشهر در دست پيگيري است

۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۵۰
کد خبر: 82847300
تاسيس خانه احزاب استان بوشهر در دست پيگيري است

بوشهر- ايرنا- سرپرست اداره كل سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري بوشهر گفت: تمهيدات قانوني و اداري تاسيس خانه احزاب در اين استان در دست پيگيري است.

به گزارش ايرنا، عادل دهدشتي روز چهارشنبه در ديدار با دبير و اعضاي شوراي مركزي حزب اسلامي كار شعبه بوشهر افزود: احزاب به عنوان نهادهاي واسط ميان مسئولان و مردم مي‌توانند مشكلات و معضلات را به مسئولان منتقل كنند.
وي بيان كرد: بنا داريم براي ارتقاي كارويژه‌هاي آموزشي و نهادينه كردن فرهنگ تحزب، كارگاه هاي آموزشي براي احزاب برگزار كنيم.
دهدشتي با اشاره به منشور گفت وگوي سياسي اظهار داشت: منشور گفت وگوي سياسي بر تعامل دوسويه مردم و دولت از يك سو و گفت وگوي ميان احزاب و جريان‌هاي سياسي از طرف ديگرتاكيد دارد.
وي ادامه داد: نطفه برخي تصميم سازي‌ها براي استان بوشهر مي‌تواند از دل همين نشست ها و موضوع هاي طرح شده در آنها شكل گيرد.
دهدشتي بيان كرد: سياست اعلامي و اعمالي دولت استفاده از ظرفيت جوانان و بانوان است و احزاب در اين ارتباط مي‌توانند در ايجاد زمينه، شناسايي و معرفي اين نيروها موثر باشند.
معاون دفتر سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري بوشهر گفت: حسب دستور استاندار مكاتبات و مراودات ضروري مبني بر آمادگي لازم براي تشكيل خانه احزاب با وزارت كشور و تشكيلات صنفي خانه احزاب انجام گرفته است.
خسرو دهقاني با اشاره به قانون جديد احزاب براي بسط حزب هاي فراگير و توسعه احزاب در گستره جغرافياي ملي افزود: احزاب بايد حداقل در نيمي از استان‌هاي كشور شعبه داشته و در هر استان نيز حد اقل در يك سوم شهرستان‌هاي هراستان دفتر تاسيس كنند تا بتوانند به فعاليت قانوني خود ادامه دهند.
7212/6043**

سرخط اخبار استان‌ها