۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۲۶
کد خبر: 82847210
T T
۰ نفر
يك مقام سپاه: ترس دشمن از قدرت فرهنگي ايران و انتقال آن به ساير كشورها است

اهواز - ايرنا - رييس هيات عالي انديشه ورزي سپاه گفت: ترس اصلي دشمن از قدرت فرهنگي ايران است و نگران انتقال اين قدرت به كشورهاي ديگر است كه اكنون تمام توان خود را براي ضربه زدن به آن به كار گرفته است.

به گزارش ايرنا سردار عليرضا افشار روز چهارشنبه دركنگره ملي معلم شهيد حبيب شريفي راد و 305 شهيد فرهنگي خوزستان اظهار كرد: خون شهيد پرده هاي ضخيم فريب را مي درد همانگونه كه شهادت شخصيت هاي برجسته اي نظير شهيد بهشتي و باهنر در دوران انقلاب جان تازه اي را در رگ هاي ملت دميد و در حفظ نظام نوپاي ايران تاثيرگذار بودند.
وي ادامه داد: تلاش دشمن براي ايجاد فضاي فتنه آلود از اول پيروزي انقلاب اسلامي وجود داشته، اما رهنمود و روشنگري امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب تا اندازه زيادي مانع توطئه هاي دشمنان شده است.
سردار افشار گفت: فرهنگ ايثار و شهادت طلبي در ادامه راه شهدا و حل مشكلات نظام، از راه هاي تعيين كننده است كه بسترسازي آن با برگزاري اين كنگره ها فراهم مي شود.
وي ادامه داد: زندگي شهدا پر از درس و عبرت است كه آن را در محل تحصيل، زندگي و كار شهدا مي توان آموخت.
رييس هيات عالي انديشه ورزي سپاه گفت: قدرت سياسي، اقتصادي، نظامي، علمي، فرهنگي و اجتماعي از جمله مؤلفه هاي قدرت در كشورهاي مختلف بوده كه برخي ها منافع سياسي و دفاع نظامي خود را با قدرت اقتصادي محقق مي كنند.
وي بيان كرد: انقلاب اسلامي به بركت و جهت گيري نهضت فرهنگي شكل گرفته كه براي حفظ و ارتقاي آن بايد تمام تلاش خود را به كار بگيريم و غفلت از اين نهضت ضربات مهلكي به نظام جمهوري اسلامي ايران وارد، و بستر را براي توطئه دشمنان فراهم مي سازد.
وي با بيان اينكه مهمترين عنصر نهضت فرهنگ، آموزش و پرورش بوده و معلم در آموزش و پرورش نيز مهمترين عنصر است گفت: آموزش و پرورش محور اصلي و ستون فقرات نهضت فرهنگي و توسعه كشور است.
رييس هيات عالي انديشه ورزي سپاه همچنين با اشاره به انعقاد تفاهمنامه هاي مختلف بسيج و سپاه با آموزش و پرورش افزود: سازمان هاي فرهنگي، حوزه علميه، صدا و سيما و همه دستگاه ها بايد به كمك آموزش و پرورش بيايند.
وي گفت: در آموزش و پرورش علاوه بر معلمان، انجمن اولياء و مربيان نيز نقش پررنگي دارد و اين انجمن تنها نهاد خانواده كشور بوده و از آن جا كه خانواده سلول جامعه است، براي جامعه اي سالم بايد خانواده اي سالم داشته باشيم.
مديركل آموزش و پرورش خوزستان نيز اظهار كرد: تاريخ معاصر ايران و به ويژه عزت ، ‌عظمت ، شوكت و سعادت ملت ايران مديون گذشت، ايثار و شهامت شهدا است، و اگر اين رشادت ها نبود اين سرافرازي و عزت را امروزه مشاهده نمي كرديم.
محمد تقي زاده ادامه داد: هدف دشمنان اين نيست كه بخشي از خاك ايران را تصرف كنند بلكه قصد دارند تمدن شيعي را به خاك بكشند كه ماموريت شهدا تنها در شهيد شدن و حفظ خاك خلاصه نمي شد بلكه اهداف بالاتري دارد.
وي ادامه داد: امروزه ما رسالت سنگيني بر عهده داريم كه آن ‌هم معرفي رسالت و ماموريت شهدا به نسل جديد است چرا كه تمدن اسلامي زماني آسيب مي بيند كه جوان ايراني درك و فهم شهيد فهميده را نداشته و در آن مسير حركت نكند.
شهيد حبيب شريفي راد از معلمان سوسنگرد مركز شهرستان دشت آزادگان خوزستان، در سال 58 به فرماندهي سپاه پاسداران سوسنگرد منصوب شد. وي يك روز پس از سقوط سوسنگرد، در تاريخ 7 مهر سال 59 در جاده سوسنگرد - اهواز قصد انتقال نيرو به سوسنگرد و انتقال مهمات و اسناد مهم به اهواز را داشت كه در محاصره نيروهاي بعثي قرار گرفت. ماشين اين معلم شهيد با دوشكا به رگبار بسته شد و او و همسرش به شدت مجروح و در چنگ نيروهاي بعثي افتادند.او با وجود زخم شديد و تحمل اذيت و آزار فراوان از سوي دشمن، لب به سخن باز نكرد و از آن ساعت تاكنون هيچ خبري از پيكر پاكش به‌دست نيامد و همچنان جاويد الاثر است.
همسر شهيد حبيب شريفي راد و دو نفر از همراهان شهيد به مدت دو سال در اسارت قرار گرفتند.
7152 / 6037