۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۳۵
کد خبر: 82846859
T T
۰ نفر
برپايي 313 جشن گلريزان آزادي زندانيان توسط ستاد ديه

كرمان - ايرنا - مديرعامل ستاد ديه كشور گفت: 313 جشن گلريزان در سال جاري براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد كشور انجام شده كه از اين ميزان 24 گلريزان مربوط به استان كرمان است.

به گزارش ايرنا اسدالله جولايي روز چهارشنبه در آيين تجليل از خيرين و ياوران ستاد ديه نمايندگي استان كرمان با بيان اينكه ستاد ديه از سال 69 شكل گرفته است افزود: تاكنون 110 هزار و 466 نفر از زندانيان جرائم غيرعمد به همت اين ستاد از زندانهاي كشور آزاد شده اند.
وي تصريح كرد: زندان براي انسان خوب، جاي بدي است و نبايد براي زندانيان جرائم غيرعمد زندان پيش بيني شود.
مديرعامل ستاد ديه كشور بيان كرد: مقام معظم رهبري در سال جاري مبلغ 313 ميليون تومان به ستاد ديه كمك كرده اند.
جولايي در خصوص تصويب قانون بيمه اعتباري شخص ثالث نيز تصريح كرد: با اجراي اين قانون بسياري از زندانيان ديه از زندان آزاد شدند و بيمه ها در اين زمينه موظف به پرداخت خسارت هستند.
وي با بيان اينكه بيشترين زندانيان جرائم غيرعمد مربوط به صدور چك بي اعتبار توسط افراد است افزود: در حال حاضر حدود 12 هزار نفر با 900 ميليارد تومان بدهي در زندان به سر مي برند كه اميدواريم با همكاري مجلس و قوه قضاييه و اصلاح قوانين مشكل اين افراد بر طرف شود.
جولايي ادامه داد: در سال گذشته براي 9 هزار و 143 نفر به مبلغ 272 ميليارد تومان بدهي به افراد براي گرفتن رضايت و گذشت توسط ستاد ديه انجام گرفت و در 9 ماهه سال جاري نيز هفت هزار و 481 نفر از زندانيان چك با 240 ميليارد تومان بدهي از طرف شاكيان آزاد شدند.
وي با تاكيد براينكه بايد در بحث مهريه نيز فرهنگ سازي لازم انجام شود افزود: بايد به مباحث مربوط به پيشگيري، آموزش و اجراي قانون توجه بيشتر شود.
در اين آيين در حضور آيت الله سيد يحيي جعفري امام جمعه بافق، مدير حوزه هاي علميه استان؛ رئيس كل دادگستري و جمعي از مسئولان و خيران كرماني از خيرين ستاد ديه اين استان با اهداي لوح تقدير تجليل به عمل آمد.
3029/7437 / 1200
۰ نفر