۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۵۴
کد خبر: 82846660
T T
۰ نفر
لايحه جديد جامع وكالت استقلال وكلا را زير سوال مي برد

قزوين-ايرنا-رييس كانون وكلاي دادگستري قزوين گفت: لايحه جديد جامع وكالت علاوه بر خدشه دار كردن استقلال وكلا، به حقوق شهروندي آسيب مي زند بنابراين بازنگري در آن قبل از تصويب ضروري است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي كانون وكلاي دادگستري قزوين، محمد نسخه چي در نشست با رييس مجمع نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي افزود: اشتغال از مهمترين مشكلات وكلا است و راه حل آن اجباري شدن حضور وكلا در دعاوي و پرونده‌هاي مطرح شده در دادگستري است.
وي، ثبت موسسات حقوقي را نيز از ديگر مشكلات وكلا دانست و اضافه كرد: اداره ثبت اسناد و املاك بدون ضابطه و تنها براساس اينكه شخص فارغ التحصيل حقوق است اقدام به صدور مجوز موسسه حقوقي مي‌كند كه اين صدمه بزرگي به اشتغال وكلاي استان است.
رييس مجمع نمايندگان استان قزوين در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست با تبريك روز و هفته وكيل، درباره لايحه جامع وكالت گفت: حضور مجمع نمايندگان در ميان وكلا بيانگر نگاه ويژه و رويكرد منتخبان مردم به حقوق شهروندي است و ما نيز به وكالت عادلانه در دادرسي اهميت زياد قائل هستيم.
بهمن طاهرخاني افزود:در كميسيون قضايي به دنبال اصلاح برخي كليد واژه ها هستيم تا مشكلات پيش روي وكلا را حل كنيم.
وي با بيان اينكه اشتغال مشكل اصلي جامعه است و وكلا هم با اين موضوع درگير هستند،اضافه كرد: براي رفع دغدغه پديده اشتغال، مسئولان بايد انجسام فكري داشته باشند.
طاهرخاني درباره اجباري كردن وكالت در محاكم قضايي نيز گفت: در شرايط فعلي جامعه، رسيدن به اين مهم كار سختي است اما مي دانيم اجباري كردن وكالت بسياري از مسائل مردم را راحت تر مي كند اما به دنبال اين نيز ستيم تا مراجعه به دستگاه قضايي را كاهش دهيم.
وي افزود: كانون وكلا بايد بازوي راست قوه قضاييه بوده و در اين راستا باليد تلاش كرد اطمينان بين وكيل و قاضي به شكل مطلوب وجود داشته باشد.
7388*3013

سرخط اخبار استان‌ها