۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82845659
T T
۰ نفر
سال آینده 50 هزار نمونه ژنتیك از مجرمان گرفته می شود

تهران - ایرنا - رییس بانك اطلاعات هویت ژنتیك ایران گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز در سال آینده (1397) 50 هزار نمونه ژنتیكی از مجرمان سابقه دار گرفته می شود.

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه سازمان پزشكی قانونی كشور، رضا رئوفیان در اختتامیه نشست روسای مراكز پزشكی قانونی كشورهای منطقه افزود: تا پایان سال جاری تعداد نمونه های اخذ شده از زندانیان سابقه دار به 35 هزار نمونه خواهد رسید كه در نظر داریم تعداد نمونه ها را برای سال آینده افزایش دهیم.
وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر نمونه گیری از افراد مجرمی كه در سازمان زندان ها دوره محكومیت خود را طی می كنند انجام می شود كه جرایم علیه كشور، جرایم علیه اشخاص، جرایم دربرگیرنده مواد مخدر و جرایم منافی عفت و غیر اخلاقی و جرایمی كه منجر به صدمه اموال عمومی می شود در اولولیت این جرایم قرار می گیرد.
به گفته وی، نمونه گیری از مجرمانی انجام می شود كه حداقل دو بار سابقه تكرار جرم دارند و محكومیت بیش از 9 ماه برای آن ها در نظر گرفته شده است.
رییس بانك اطلاعات هویت ژنتیك ایران با تأكید بر اصل محرمانه بودن اطلاعات افراد در بانك اظهار داشت: اطلاعات ژنتیكی افراد به صورت محرمانه در بانك ذخیره می شود بنابراین با توجه به رعایت این موضوع، نرم افزار مورد استفاده در بانك، به صورت اختصاصی طراحی و در بانك مورد استفاده قرار گرفت.
وی با اشاره به فعالیت 10 آزمایشگاه ژنتیك در كشور و نقش این آزمایشگاه ها در كشف جرایم و تعیین هویت در حوادث دسته جمعی، یادآور شد: آزمایشگاه های ژنتیك و بانك اطلاعات هویت ژنتیك فرایند كشف جرم را متحول كرده است و پزشكی قانونی به عنوان یك مجموعه متعهد و متخصص وظیفه دارد به درخواست های قوه قضائیه پاسخ دهد كه در پاسخ دهی به این درخواست ها، نقش آزمایشگاه های ژنتیك بسیار قابل توجه و كمك كننده است.
نشست منطقه ای روسای پزشكی قانونی كشورهای اسلامی كه روز یكشنبه در دانشگاه الزهرا برگزار شد و تا هشتم اسفند ادامه داشت.
این نشست با حضور نمایندگان كشورهای الجزایر، بنگلادش، مصر، اندونزی، عراق،, اردن، قزاقستان، لبنان، لیبی، پاكستان، فلسطین، سوریه، تركیه و تركمنستان برگزار شد.
اجتمام ** 7268 ** 1418
** آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه