۵ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۳۶
کد خبر: 82841571
T T
۰ نفر
خطر نفوذ روس ها در كشتی دنیا از نگاه مربی تیم ملی كشتی آزاد ایران

كی یف - ایرنا - مربی تیم ملی كشتی آزاد بزرگسالان ایران،گفت: بسیاری از كشورها درحال حاضر اقدام به جذب كشتی گیران روسی می كنند و همین موضوع سبب شده كه این كشور، همه جا نفوذ داشته باشد.

رقابت های بین المللی كشتی آزاد و فرنگی جام كشتی گیران و مربیان اوكراین روزهای 4 تا 6 اسفندماه در سالن ورزشی اسپورت پالاس شهر كی یف اوكراین در حال برگزاری است.
«محمد طلایی» روز شنبه در حاشیه این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا،افزود: كشورهای اسلواكی و ایتالیا با جذب كشتی گیران روسی و كوبایی، بدنبال تقویت تیم های ملی كشتی خود هستند و این وضعیت نشان می دهد كه روس ها تقریبا در كشتی همه كشورها نفوذ كرده اند.
وی گفت: متاسفانه رژیم صهیونیستی نیز در این مسابقات چند كشتی گیر روسی با خود به همراه آورده است تا درصورتی كه در گروه حریفان ایرانی قرار گرفتند، كشتی بگیرند. اما زمانی كه دیدند با كشتی گیران ایرانی روبرو نمی شوند در مسابقات شركت نكردند كه این یكی از مشكلات اصلی كشتی ما است.
مربی تیم ملی كشتی آزاد كشورمان با اشاره به سطح فنی بالای رقابت های بین المللی اوكراین به دلیل حضور تعداد زیادی از قهرمانان جهان و المپیك، اظهار داشت: كامران قاسم پور در این مسابقات با حضور در فینال خیلی خوب بود اما مسعود اسماعیل پور باید به فكر یك بازنگری در كارش باشد. همچنین پیمان بیابانی باید ضعف های خودش را برطرف كند. اما حامد رشیدی نسبتا خوب بود و تنها یك اشتباه باعث شد از راهیابی به فینال باز بماند.
وی ادامه داد: بهمن تیموری نیز از این پس در وزن 79 كیلوگرم كشتی خواهد گرفت و به دلیل اینكه نام او در لیست اولیه اعلامی به كشور اوكراین در وزن 74 كیلوگرم ثبت شده بود، با توجه به مخالفت نماینده اتحادیه جهانی نتوانست در این مسابقات به میدان برود.
به گزارش خبرنگار ایرنا در وزن 65 كیلوگرم جام كشتی اوكراین، مسعود اسماعیل پور در دور اول با نتیجه 3 بر یك ولودیا فرانگولیان از ارمنستان را شكست داد. وی در دور بعد مقابل البروس چرتكویف از اسلواكی با نتیجه 4 بر 8 مغلوب شد و با توجه به شكست این كشتی گیر مقابل حاجی علی اف قهرمان جهان از آذربایجان در دور بعد، اسماعیل پور از دور رقابت ها حذف شد. پیمان بیابانی نیز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل ادمی بولكوادزه از گرجستان شكست خورد و با توجه به شكست این كشتی گیر در دور بعد مقابل حریف بلاروسی، وی از دور رقابت ها كنار رفت.
در وزن 74 كیلوگرم حامد رشیدی در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر ایوان كوسیاك از اوكراین را شكست داد. وی در دور دوم مقابل ادلان باتایف از اوكراین را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب شد. رشیدی در دور سوم مقابل اخساربر گولایف از كشور اسلواكی شكست خورد.
در وزن 86 كیلوگرم كامران قاسم پور در دور اول با نتیجه 11 بر صفر كانان علی اف از آذربایجان را مغلوب كرد. وی در دور بعد الكساندر گوستیف از آذربایجان را با نتیجه 5 بر صفر شكست داد تا در دور سوم مقابل استفان ریچموث از سوئیس با نتیجه 5 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار نیمه نهایی شد. حریف قاسم پور در این دیدار شامیل كودیاماگمدوف كشتی گیر روسی الاصل از ایتالیاست.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید
ورزشی**1067**9029** 1701

سرخط اخبار ورزش