۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۰۴
کد خبر: 82841007
T T
۰ نفر
عزیمت گروه فرانسوی بررسی سانحه  هواپیمای  ای تی آر 72  به محل حادثه

اصفهان- ایرنا- گروه هفت نفره متخصصان فرانسوی بررسی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ای تی آر 72 متعلق به شركت آسمان روزجمعه عازم محل وقوع حادثه در سمیرم شدند.

عضو هیأت كوهنوردی استان اصفهان و شهرستان سمیرم كه این گروه فرانسوی را همراهی می كند روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: سه نفر از كمیسیون بررسی سوانح و چهار نفر هم از كارخانه سازنده هواپیما در كمپ دامنه دنا حضور دارند.
مهراب صابری با بیان اینكه این گروه در حال عزیمت به منطقه وقوع سانحه هوایی هستند، اظهار كرد: هوای فعلی محل كمپ امدادی مساعد اما شرایط جوی قله و ارتفاعات زاگرس ابری است.
وی با بیان اینكه پیش بینی شده امروز عصر و امشب شرایط جوی برفی و بارانی شود ادامه داد: گروه متخصصان فرانسوی در نشست كمیته بحران نیز شركت كردند و به محض بازگشت از محل در جلسه ای دیگر شركت كرده و اطلاع رسانی می كنند.
مدیركل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی كشوری عصر پنجشنبه گفته بود: این سازمان پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده شركت آسمان را پس از تأیید نمایندگان این سازمان در محل سانحه اطلاع رسانی خواهد كرد.
پرواز شماره 3704 شركت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6خدمه پروازی ساعت هشت صبح روز یكشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترك كرد كه ساعتی پس از پرواز در منطقه كوهستانی سمیرم به كوه برخورد و سقوط كرد.
هواپیمای حادثه دیده از نوع ای تی آر 72 بود كه شركت هواپیمایی آسمان از سال 1993 میلادی تاكنون در اختیار داشت.
در این حادثه تمامی سرنشینان هواپیما جان باختند.
سمیرم در جوار دنا و زاگرس مركزی در 160 كیلومتری جنوب اصفهان و 164 كیلومتری شمال یاسوج قرار دارد.
ت/7147/ 6022
۰ نفر