۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82840360
T T
۰ نفر
آيت الله يزدي: موفقيت هاي نظام اسلامي در سايه ولايت فقيه به دست آمده است

قم - ايرنا - رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: 40 سال از عمر حكومت اسلامي و استقرار ولايت فقيه در اين كشور مي گذرد و در اين سال ها بسياري از موفقيت هاي ايران در دنيا در سايه ولايت فقيه محقق شده است.

به گزارش ايرنا، آيت الله محمد يزدي روز پنجشنبه در «اولين اجلاسيه منشور روحانيت» در مدرسه عالي دارالشفاء قم، بيان كرد: پس از ائمه اطهار(ع) روحانيت و مرجعيت وظيفه انجام فعاليت هاي ايشان را برعهده گرفتند تا دين خدا حفظ شود و در اين راه ولايت فقيه نقش برجسته اي داشت.
وي بيان كرد: ولايت فقيه و مرجعيت در راه حفظ دين ايستادگي مي كنند و اجازه نمي دهند برخي از كارها به ساحت دين لطمه وارد كند.
وي ادامه داد: كارهايي مانند قمه زني در دنياي جديد موجب ضربه زدن به دين مي شود بنابراين لازم است روحانيت با افرادي كه هنوز اين كار را انجام مي دهند، مقابله كنند.
آيت الله يزدي گفت: برخي مي گويند حجاب از جمله احكام دين نيست، روحانيت و مرجعيت در اين جا بايد ايستادگي كنند و بگويند حجاب از اسلام است و نمي توان آن را رعايت نكرد.
وي افزود: دشمنان بسيار تلاش كردند كه نشان دهند روحاني خوب روحاني است كه كاري به مسائل سياسي نداشته باشد و به قول امام راحل (ره) اين قدر اين كار را انجام دادند كه خود روحانيت هم باورش شد، اما حقيقت آن است كه روحانيت بايد زمان شناس باشد و با توجه به شرايط زماني، در مسائل سياسي ورود و از اسلام دفاع كند، مانند امام خميني (ره) در دوران پيش از پيروزي انقلاب كه در هر فرصتي از اسلام سخن مي گفتند.
وي با اشاره به اين كه امروز مرجعيت در كشورهاي اسلامي نقش ويژه اي دارد، بيان كرد: آيت الله سيستاني با فتواهاي خود توانست جلوي تجزيه عراق را بگيرد و با تاييد حشد الشعبي باعث پيدايش نيروي قدرتمندي شد كه با كمك جمهوري اسلامي، حكومت شيعه را در عراق حفظ كرد و نقشه دشمنان براي تجزيه عراق را ناكام گذاشت.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: بايد استادان حوزه علميه علاوه بر توجه به مباحث آموزشي براي طلبه ها جلسه هاي بصيرت افزايي نيز برگزار و آنان را با ابعاد حكومت اسلامي و دستاوردهاي انقلاب آشنا كنند.
همزمان با سالروز صدور پيام منشور روحانيت امام خميني(ره)، از مجموعه 15 جلدي حوزه و روحانيت از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامي در اولين اجلاس منشور روحانيت با حضور آيت الله محمد يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم رونمايي شد.
پيام امام خميني (ره) در سال 67 به روحانيان، مراجع عظام تقليد ، مدرسين حوزه و امامان جمعه و جماعت پيرامون استراتژي نظام جمهوري اسلامي ايران و رسالت حوزه هاي علميه، به عنوان منشور روحانيت شناخته مي شود.
7405 / 1175

سرخط اخبار استان‌ها