۳ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۲۹
کد خبر: 82839879
T T
۰ نفر

محتكران برنج در خراسان شمالي شناسايي مي شوند

۳ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۲۹
کد خبر: 82839879
محتكران برنج در خراسان شمالي شناسايي مي شوند

بجنورد- ايرنا- رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي گفت: بررسي انبارهاي برنج، در اولويت بازرسي هاي اين سازمان قرار گرفته به طوريكه شناسايي محتكران اين كالا آغاز شده است.

نورالله ابراهيمي پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: با توجه به افزايش قيمت برنج خارجي در بازار، براي متعادل كردن قيمت اين محصول، بازرسي از انبارها در دستور كار قرار دارد.
وي افزود: يكي از علت هاي افزايش قيمت كالا، احتكار آن است و اكنون شناسايي محتكران برنج در اولويت اين سازمان قرار دارد.
ابراهيمي با اشاره به شناسايي انبارهاي احتكار پياز گفت: با افزايش قيمت پياز در بازار، انبارهاي پياز بازرسي شد و با كشف ۳۶۰ تن پياز احتكار شده در بجنورد، انبارداران ملزم به توزيع و عرضه اين محصول در بازار شدند.
وي خاطرنشان كرد: اكنون قيمت پياز در بازار متعادل شده است.

* انبارداران موجودي خود را اعلام كنند
رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي گفت: از انبارداران و سردخانه داران استان درخواست مي شود موجودي كالاهاي خود را به اين سازمان اعلام كنند.
وي افزود: با توجه به اينكه انبارداران و سردخانه داران كالاهاي ضروري در اواخر اسفند ماه تعطيل خواهند بود، اعلام موجودي انبارها در دستور كار قرار گرفته است.
ابراهيمي تصريح كرد: از روز شنبه 19 اسفند ماه تمام انبارداران و سردخانه داران و صاحبان كالاها مي توانند تا پايان وقت اداري روز 24 اسفند ماه آخرين وضعيت موجودي خود را در شهرستان ها به ادارات و در مركز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي اعلام كنند.

* خودداري از اعلام موجودي، تخلف است
ابراهيمي گفت: در صورت خودداري صاحبان كالا و انبار و سردخانه از اعلام موجودي، بر اساس قانون تعزيرات حكومتي با آنان برخورد مي شود.
وي خاطرنشان كرد: پنج گروه كالايي شامل 50 قلم كالا در اين طرح بايد اعلام موجودي شود و البته، اولويت با كالاهايي است كه بيشترين مصرف را در ميان مردم دارند.
رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي افزود: خودداري از اعلام موجودي مصداق امتناع از عرضه كالاست و در اين صورت فرد به عنوان محتكر شناخته مي شود.
7185/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها