۳ اسفند ۱۳۹۶، ۰:۳۰
کد خبر: 82839799
T T
۰ نفر

جنگنده هاي تركيه حريم هوايي يونان را نقض كردند

۳ اسفند ۱۳۹۶، ۰:۳۰
کد خبر: 82839799
جنگنده هاي تركيه حريم هوايي يونان را نقض كردند

آتن- ايرنا- فرماندهي كل نيروهاي مسلح يونان اعلام كرد: جنگنده هاي تركيه حريم هوايي يونان را نقض و بر فراز تعدادي از جزاير يونان پرواز كردند.

به گزارش ايرنا ازآتن، فرماندهي كل نيروهاي مسلح يونان چهارشنبه شب با انتقاد شديد از تحركات اخير نيروهاي نظامي دريايي و هوايي تركيه اعلام كرد: تعداد 2 اف- 16 و تعداد 2 اف - 4 نيروهاي هوايي تركيه در دو مرحله حريم هوايي يونان را نقض و بر فراز جزاير يونان پرواز كردند.
فرماندهي كل نيروهاي مسلح يونان اعلام كرد: جنگنده هاي نيروي هوايي تركيه با نقض حريم هوايي ( FIR) آتن ابتدا بر فراز جزايري ' ماركونيسو ' و' انترپوفاگي' پرواز كردند كه با اقدام به موقع جنگنده هاي نيروي هوايي يونان بعد از حدود 20 دقيقه مجبور به ترك حريم هوايي شدند.
بر پايه همين گزارش، حدود دو ساعت بعد مجدداً تعداد 4 جنگنده نيروي هوايي تركيه وارد حريم هوايي يونان و بر فراز جزاير' اگنو نيسو' و ' كاستوروليزو' پرواز كردند كه با اقدام جنگنده هاي نيروي هوايي يونان مبجور به فرار از فضاي يونان گشتند.
گفتني است كه در اين اواخر تنش بين يونان با تركيه بشدت افزايش يافته است و در حال حاضر تركيه با اعلام محدوده رزمايش نظامي تعدادي از جزاير يونان و در عمق مرزهاي آبي يونان را محدوده رزمايش خود اعلام كرده است و تردد كشتي ها و پرواز هواپيماها در نزديكي اين مناطق را تا 15 روز ديگر ممنوع اعلام كرده است.
در همين حل طي چند روز گذشته تعدادي از كشتي هاي جنگي نيروي دريايي تركيه محل فعاليت شركت ايتاليايي در سواحل قبرس را كه براي كشف نفت و گاز مستقر شده بود تهديد ومانع فعاليت كاركنان اين شركت نفتي شدند.
براساس گزارش رسانه هاي يوناني ابتدا ايتاليا اعلام كرد: براي محافظت از تاسيسات شركت نفت و گاز خود كشتي جنگي به منطقه درياي اژه اعزام مي كند .
رسانه هاي عمومي يونان امروز( چهارشنبه ) گزارش دادند كه شركت ايتاليا كه مشغول اكتشاف نفت و گاز در سواحل قبرس ( جنوبي و ويوناني نشين) مي باشد، اعلام كرده است كه منطقه را ترك خواهد كرد و ايتاليا از اعزام كشتي جنگي به درياي اژه منصرف شده است.
تركيه مدعي است كه در منابع نفت و گاز احتمالي در مرزها ي و سواحل قبرس هم شريك مي باشد و هم بخش شمالي قبرس( ترك نشين ) از اين منابع داراي سهم است و بايد به صورت مشترك و همكاري دو بخش قبرس براي اكتشاف نفت و گاز اقدام شود.
اروپام**462**1859
۰ نفر

سرخط اخبار جهان