۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82839002
T T
۰ نفر
رد پايي از خارج از كشور در حوادث خيابان پاسداران وجود دارد

تهران - ايرنا - سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي گفت: رد پايي از خارج از كشور در حوادث خيابان پاسداران وجود دارد كه بايد بررسي شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، بهروز نعمتي در حاشيه جلسه علني امروز-چهارشنبه - مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران در مورد حوادث دوشنبه و سه شنبه شب خيابان پاسداران گفت: وقايع دو شب گذشته خيابان پاسداران ربطي به اتفاقات 10 روز گذشته در مورد دراويش ندارد.
سخنگوي هيات رييسه مجلس با اشاره به اين كه در اين زمينه ارتباطاتي با خارج از كشور وجود دارد كه بايد بررسي شود، در جلسه غيرعلني صبح امروز، علي لاريجاني گزارشي از اغتشاشات دوشنبه شب خيابان پاسداران و اقداماتي كه نيروي انتظامي و دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي انجام دادند به نمايندگان ارائه كرد.
وي اظهارداشت: جواد كوليوند رييس كميسيون شوراها هم كه در جلسه شوراي تامين حضور داشته، گزارشي از اين جلسه را به نمايندگان ارائه كرد.
نعمتي افزود: همچنين جلسه كميسيون امنيت ملي مجلس صبح امروز با توجه به اهميت موضوع با حضور مسئولين امنيتي و انتظامي تشكيل و قرار شد اين كميسيون جمع‌بندي خود را به جلسه علني مجلس ارائه كنند تا به استحضار مردم برسد.
سخنگوي هيات رييسه مجلس اظهار كرد: نيروي انتظامي 300 نفر را در حوادث خيابان پاسداران دستگير كرده است، سه نفر از نيروي انتظامي و دو بسيجي در اين حادثه شهيد و 35 مامور نيروي انتظامي نيز مجروح شدند.
نعمتي درمورد مجروحان دراويش اين حادثه گفت: آن ها خودشان با شمشير و آلات ديگر اقدام به ضرب و شتم كردند. در اين حادثه حتي يك گلوله هم شليك نشده است.
نعمتي گفت: در پاسگاه گاندي نيروي انتظامي به دو پرايد مشكوك مي‌شود و آنها را تعقيب مي‌كند كه يكي از آنها خراب مي‌شود، يكي از پرايدها را مي‌گذارند و سوار پرايد بعدي مي‌شوند و در فاصله چند ساعت به پاسگاه مراجعه مي‌كنند و مي‌گويند خودروي ما به سرقت رفته كه بعد از بررسي مي‌بينند اين همان خودرويي است كه خراب شده و يكي از سارقين كه جزو دراويش است بازداشت مي‌شود و بعد از آن هم تعدادي به سهم‌خواهي از او و براي اينكه آزاد شود به پاسگاه مراجعه مي‌كنند و ماجرا از اينجا شروع مي‌شود.
سخنگوي هيات رييسه مجلس ادامه داد: اين وقايع به اتفاقات 10 روز قبل ربطي ندارد، دستگاه‌هاي امنيتي و قضايي تكليف‌شان را مي‌دانند، به نظر مي‌رسد در اين زمينه از حلم نظام سوء استفاده كردند.
وي گفت: فردي كه ماموران را زير گرفته برادر همان سارق است و اين وقايع با خارج از كشور هم ارتباطاتي دارد كه بايد بررسي شود.
سيام**9121**1058
۰ نفر