۲ اسفند ۱۳۹۶، ۵:۲۱
کد خبر: 82838670
T T
۰ نفر

حمایت رییس جمهور اسلوونی از گفت و گوهای دو كره

۲ اسفند ۱۳۹۶، ۵:۲۱
کد خبر: 82838670
حمایت رییس جمهور اسلوونی از گفت و گوهای دو كره

پكن - ایرنا - 'بوروت پاهور' رئیس جمهور اسلوونی حمایت جدی خود را از فشار كره جنوبی بر كره شمالی به منظور گفتگو و حل و فصل دیپلماتیك مساله هسته ای پیونگ یانگ اعلام كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، رییس جمهور اسلوونی با این حال اظهار نگرانی كرده است كره شمالی ممكن است به راحتی از سلاح هسته ای خود به عنوان 'تنها اهرم فشار' دست نكشید در این صورت همكاری جهانی بسیار مهم است تا فشار بیشتری بر پیونگ یانگ برای دست كشیدن از جاه طلبی های هسته ایش، وارد كند.
وی در گفت و گو با یونهاپ ادامه داد: اگرچه من هم مانند دیگران گاهی اوقات با تصمیم 'مون جائه این' رییس جمهور كره جنوبی برای برقراری گفت و گو بین دو كره با دیده تردید نگاه می كنم اما در عین این تصمیم را می ستایم، معتقدم كار مشكل اما در عین حال درست است.
بوروت افزود: من از تلاش های رییس جمهور كره جنوبی حمایت می كنم تلاش های او در این راستا الهام بخش خوبی برای جامعه بین المللی خواهد بود.
'بوروت پاهور' رئیس جمهور اسلوونی به منظور شركت در مراسم افتتاحیه المپیك زمستانی پیونگ چانگ به كره جنوبی سفر كرده بود او در این سفر با رییس جمهور كره جنوبی دیدار و همچنین از منطقه امنیتی غیر نظامی مرز دو كره 'دی‌ام‌زد' (DMZ) بازدید كرد.
اكنون این منطقه یك منطقه امنیتی مشترك میان دو كره است و مذاكرات دو كشور برای شركت كره شمالی در المپیك زمستانی در این منطقه برگزار شد.
این مصاحبه روز آخر سفر رییس جمهور اسلوونی به كره جنوبی انجام شده بود.
بیست و سومین دوره مسابقات المپیك زمستانی پیونگ چانگ از 9 (20 بهمن) آغاز شده و تا 25 فوریه (6 اسفند 96) ادامه دارد.
دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیك زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پیونگ چانگ' كره جنوبی برگزار خواهد شد.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان