۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۰۰
کد خبر: 82838445
T T
۰ نفر
رئيس امداد و نجات هلال احمر: تلاش داريم پيكرهاي مسافران هواپيماي تهران - ياسوج را منتقل كنيم

تهران - ايرنا - رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر گفت: امدادگران جمعيت هلال احمر و تكاوران ارتش به اجساد و لاشه هواپيما دسترسي پيدا كردند و با وجود وزش باد شديد در منطقه در تلاش هستيم اجساد مسافران را منتقل كنيم.

مرتضي سليمي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: شدت وزش باد در آن منطقه به قدري است كه هم اكنون امكان پرواز بالگرد وجود ندارد.
وي با بيان اينكه لوازم و تجهيزات لازم به منطقه براي انتقال اجساد ارسال شده است، گفت: تلاش مي كنيم امشب پيكري تعدادي از جان باختگان را منتقل كنيم.
يك فروند هواپيماي مسافري هواپيمايي آسمان صبح روز يكشنبه در مسير تهران - ياسوج از صفحه رادار محو شد. گفته مي شود اين هواپيما با 66 مسافر و خدمه به علت شرايط نامساعد جوي سقوط كرده است.
پرواز شماره 3704 شركت هواپيمايي آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازي ساعت 8 صبح روز يكشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد ياسوج ترك كرد.
اين هواپيما از نوع «اي تي آر 72» پس از 55 دقيقه پرواز از صفحه رادار مركز كنترل خارج مي‌ شود و بر اساس اعلام نهادهاي ذي ربط خبر سقوط آن در منطقه كوهستاني پادناي سميرم در 14 مايلي فرودگاه ياسوج اتفاق مي افتد. اين هواپيما هر روز يك پرواز از تهران به ياسوج و يك پرواز بر عكس داشت كه به طور ميانگين 50 تا 60 مسافر حمل مي‌كرد.
هواپيماي حادثه ديده از نوع اي تي آر 72- 200 بود كه شركت هواپيمايي آسمان از سال 1993 ميلادي در اختيار داشت.
اين هواپيما 25 سال عمر و گنجايش 78 سرنشين با دو خلبان را داشت.
امدادگران جمعيت هلال احمر و بالگرد نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح امروز موفق به شناسايي محل دقيق سقوط هواپيماي مسافري تهران - ياسوج در ارتفاع بالاي چهار هزار متر در منطقه «نقل» ياسوج شدند.
اجتمام**3377**1545
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد