۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳
کد خبر: 82837125
T T
۰ نفر
همدردی شركت «ای تی آر» با بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج

تهران-ایرنا- شركت هواپیماسازی ایتالیایی - فرانسوی «ای تی آر» روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای با بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای شركت هواپیمایی آسمان ابراز همدردی كرد.

به گزارش ایرنا، پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان كه دیروز (یكشنبه) در مسیر تهران به یاسوج در حركت بود پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مركز كنترل خارج ‌شد و در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج سقوط كرد.
شركت هواپیماسازی ایتالیایی-فرانسوی «ای تی آر» در بیانیه خود كه در سایت این شركت منتشر شد، اعلام كرد كه هنوز شرایطی كه باعث بروز این حادثه شد، مشخص نیست.
در همین پیوند، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری نیز امروز به خبرنگار ایرنا اعلام كرد كه یك هیات فرانسوی هفت نفره به منظور بررسی علت سقوط هواپیمای «ای تی آر» شركت هواپیمایی آسمان به تهران خواهند آمد.
رضا جعفرزاده به ایرنا گفت: این هیات، امشب وارد تهران می شود تا در جلسات بررسی دلیل سقوط این هواپیما شركت كنند.
به گفته این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی كشوری، 3 نفر از از اعضای هیات فرانسوی عضو كمیسیون بررسی سوانح هوایی این كشور و 4 نفر دیگر از كارخانه سازنده هواپیمای «ای تی آر» حضور دارند.
جعفرزاده افزود: شركت كانادایی سازنده موتورهای این هواپیما نیز اعلام آمادگی كرده در صورت نیاز كارشناسان خود را برای بررسی دلایل سقوط این هواپیما به ایران اعزام كند.
به گفته این مقام مسئول، سفر متخصصان فرانسوی به تهران بر اساس قوانین و مقررات بین المللی انجام می شود تا متخصصان سازنده این هواپیما دلایل سقوط آن را مورد بررسی قرار دهند.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری با اشاره به وضعیت جعبه سیاه این هواپیما افزود: تاكنون جعبه سیاه این هواپیما پیدا نشده اما اطلاعات آن در این جعبه در ایران قابل استخراج است.
وی بیان كرد: با این حال در صورتی كه كارخانه سازنده آن درخواست كند امكان انتقال آن به خارج از كشور وجود دارد.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1063**6075
۰ نفر