۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۰۳
کد خبر: 82836342
T T
۰ نفر
44 پست فوق توزیع خوزستان در سه مرحله ایمن سازی می شود

اهواز - ایرنا - معاون هماهنگی انتقال شركت توانیر گفت: حدود 44 پست فوق توزیع خوزستان در سه مرحله در برابر گرد و غبار ایمن می شود.

سید زمان حسینی روز یكشنبه در جلسه بررسی وضعیت صنعت برق خوزستان و آمادگی برای تابستان 97در استانداری خوزستان اظهاركرد: در بخش خطوط 132 كیلو ولت نخستین كار، شست و شوی خطوط اهواز و اطراف آن بود و در خصوص خطوط 400 كیلو ولت نیز در حال برگزاری مناقصه هستیم تا كار تعویض مقره های این خطوط را در خوزستان انجام دهیم.
وی ادامه داد: شستشوی خطوط و پست ها باید به صورت دایم و به شكل یك كار اساسی در خوزستان صورت گیرد.
معاون هماهنگی انتقال شركت توانیر گفت: پست های انتقال، خطوط فوق توزیع و خطوط انتقال مختلفی در خوزستان توسعه پیدا كرده و متناسب با شرایط اقتصادی موجود، تعدادی نیز وارد مدار شده اند.
وی ادامه داد: هفته گذشته شاهد شرایط نامناسب جوی در خوزستان بودیم اما با اقدامات انجام گرفته، با كمترین قطعی برق روبه رو بودیم.

** شبكه برق ایران از مطمئن ترین شبیكه های برق جهان
مدیرعامل شركت مدیریت شبكه برق ایران نیز گفت:شبكه سراسری برق ایران از مطمئن ترین شبكه های برق جهانی بوده و مصمم هستیم با اقدامات لازم، این اعتبار جهانی ارزشمند را حفظ كنیم.
داوود فرخزاد ادامه داد: هم اكنون در بخش تولید آمادگی لازم را داشته و مشكل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
وی وضعیت كنونی آب و برق كشور را ویژه خواند و بر نیاز به ارتباط بین بخش های مختلف در كشور تاكید كرد.
فرخزاد گفت: در بخش تامین آب نیاز است تا هماهنگی لازم بین دستگاه های مربوط وجود داشته باشد و برنامه ریزی صورت گرفته به گونه ای باشد كه حتی یك مترمكعب آب نیز مدیریت شود.
وی ادامه داد: در بخش انتقال برق نیز تلاش می كنیم تا همه آن چه ممكن است، برای خوزستان و كشور صورت بگیرد و محقق شود.
مدیرعامل شركت مدیریت شبكه برق كشور بیان كرد: تعطیلی ساعات ادارات در بحث كاهش برق بسیار موثر بوده و با توجه به اینكه در زمینه تامین برق با مشكلاتی روبه رو هستیم، نیاز است تا در بخش تقاضا نظارت شود كه پس از تعطیلی، مصرف برق ادامه پیدا نكند.
6037/ س.ا
۰ نفر