۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۰۴
کد خبر: 82833001
T T
۰ نفر
نمي توان با قوانين شرايط صلح، جنگ اقتصادي را مديريت كرد

كرمان - ايرنا - رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر بخواهيم متناسب با شرايط امروز كشور در جنگ اقتصادي، امور را مديريت كنيم با قوانين زمان صلح اقتصادي نمي توان اين كار را كرد.

به گزارش ايرنا، محمدرضا پورابراهيمي روز پنجشنبه در شوراي اداري استان كرمان با حضور رئيس ديوان محاسبات كشور افزود: دولت بايد پيشنهادات، قوانين و مقرراتي كه در جنگ اقتصادي كارآمد نياز دارد ارائه كند و در مجلس براي اين كار آمادگي داريم.
وي تاكيد كرد: يكي از مشكلات ما اين است كه با قوانين صلح اقتصادي مي خواهيم عرصه جنگ اقتصادي را اداره كنيم.
پور ابراهيمي از ديوان محاسبات به عنوان اصلي ترين بازوي رصد قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي و نيز بازوي نظارتي قوه مقننه ياد كرد و افزود: مديران، فرمانداران و مديران ارشد استان بايد با قوانين و مقررات به خوبي آشنا باشند زيرا در بسياري موارد مشكلاتي را در مسير اجرا مي بينيم كه ناشي از اشراف نداشتن به قوانين است.
نماينده مردم كرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي بر استفاده از مشاوران براي اجراي صحيح و دقيق قوانين در ادارات تاكيد كرد و ادامه داد: در حال حاضر پيشگيري و نظارت جدي و دقيق در ديوان محاسبات كشور مورد توجه قرار گرفته و بسيار موثر است.
پورابراهيمي افزود: در برخي موارد به مشكلاتي در حوزه اجرا مي رسيم كه با استفاده از قانون قابل حل نيست و از طريق روش هاي استنباطي به دنبال حل آن مي رويم.
وي تصريح كرد: در شرايط كنوني كشور يكي از اهداف دشمنان در مواجهه با انقلاب، برپا كردن عرصه جنگ اقتصادي است و امروز آمريكايي ها علاوه بر اقداماتي كه در حوزه ارز مي بينيم، اتاق جنگ را در حوزه اقتصادي ايجاد كرده اند و به صورت جدي در اين حوزه اقدام مي كنند.
وي درباره موضوع ارز در كشورگفت: دشمن از هيچ تلاشي براي اخلال در نظام اقتصادي كشور فروگذار نمي كند.
وي گفت: كرمان به عنوان استان پايه گذار و پيشگام در تحقق اقتصاد مقاومتي حركت بسيار خوبي در اين زمينه دارد و به عنوان يكي از استان هاي پايلوت اقتصاد مقاومتي كشور، با فاصله بسيار زياد از ساير استان ها در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي حركت مي كند.
وي تصريح كرد: با اين وضعيت و با وجود قوانين و اختيارات موجود نمي توانيم اين كارها را دنبال كنيم لذا بايد دستور رئيس جمهوري مبني بر قرار گرفتن استان كرمان به عنوان پايلوت اقتصادي بايد سريع تر جامه عمل بپوشاند.
پورابراهيمي گفت: با شرايط كنوني و به دليل تمركز تصميم گيري به صورت مركزي در كشور، لازم است كه ديوان محاسبات در حوزه واگذاري اختيارات به استان ها توجه ويژه اي داشته باشد زيرا نتيجه تمركز در مركز، توسعه نامتوازن است.
وي خاطرنشان كرد: در جاي جاي استان كرمان با حضور معين هاي اقتصادي حركت هاي جديدي آغاز شده كه حركت بسيار خوبي است و در مجلس شوراي اسلامي نيز از آن حمايت مي كنيم.
وي گفت: امروز هر كاري كه بتوانيم انجام دهيم تا خروجي خدمات در كشور بيشتر باشد ثواب است و كوچكترين كم كاري و ايجاد خلل در اين مسير خيانت به كشور است زيرا خروجي عملكرد دولت، خروجي نظام جمهوري اسلامي است و همه بايد تلاش كنيم كه در مقابل اين هجمه دشمنان در حوزه اقتصادي با سرافرازي بيرون بيائيم .
شوراي اداري استان كرمان با حضور رئيس ديوان محاسبات كشور در سالن شهيد مرتضوي برگزار شد.
خبرنگار: سميه حسن شاهي ** انتشار: بهنام احمدي
7440/ 5054
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد