۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۳۰
کد خبر: 82831075
T T
۰ نفر
لیگ قهرمانان آسیا/ تساوی استقلال با گل دقایق پایانی قربانی

تهران- ایرنا- تیم فوتبال استقلال ایران در اولین دیدار خود در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا برابر الریان 10 نفره قطر و با گل دقیقه 88 «علی قربانی» به تساوی 2 بر 2 دست یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، تیم فوتبال استقلال ایران در اولین دیدار خود در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 18 و 30 دقیقه امروز (سه شنبه) در ورزشگاه «جاسم بن حمد» دوحه به مصاف الریان قطر رفت.
این دیدار در حالی برگزار می شد كه الریان بدنبال كسب هر سه امتیاز این دیدار خانگی با استفاده از 13 بازیكن خارجی و گران قیمت خود بود و آبی پوشان ایران نیز به خوبی می دانستند كه در صورت نتیجه نگرفتن در این دیدار، كار بسیار دشواری برابر العین امارات و الهلال عربستان خواهد داشت.
هنوز یك دقیقه از آغاز این دیدار نگذشته بود كه درخشش «سیدحسین حسینی» دروازه بان استقلال مانع از فرو ریختن دروازه این تیم شد. با این حال روند بازی بعد از این موقعیت خطرناك الریان تغییر كرد. در دقیقه 7 ارسال زمینی «سرور جپاروف» بازیكن استقلال از سمت راست دروازه الریان به پای مدافع این تیم برخورد كرد و دروازه این تیم گشوده شد.
گل به خودی «تاباتا» باعث شد تا استقلال با یك گل از حریف خود پیش بیفتد، اما این نتیجه چندان پایدار نماند زیرا در دقیقه 18 «عبدالرزاق حمدالله» توپ ارسال شده از روی یك ضربه ایستگاهی را وارد دروازه استقلال كرد. اشتباه دروازه بان و مدافعان استقلال در این گل كاملا محرز بود.
10 دقیقه بعد اما «عبدالرزاق حمدالله» زننده گل اول الریان، دفاع استقلال را برهم ریخت و با پاسی زمینی توپ را به «تاباتا» رساند و وی با یك بغل پا برای بار دوم دروازه استقلال را گشود تا گل به خودی اش را جبران كند.
استقلال بعد از این گل مقداری از لاك دفاعی خود خارج شد و تلاش كرد تا بار دیگر نتیجه را به تساوی بكشاند.
در دقیقه 40 سانتر «وریا غفوری» با ضربه سر «جابر انصاری» همراه شد، اما این توپ به دیرك دروازه برخورد كرد و وارد دروازه الریان نشد.
دو دقیقه بعد «داریوش شجاعیان» بار دیگر در موقعیتی خطرناك برابر دروازه الریان قرار گرفت، اما ضربه وی بعد از اصابت به دستان دروازه بان و دیرك دروازه به زمین بازگشت و نتیجه ای در بر نداشت.
نیمه نخست این دیدار با برتری دو بر یك الریان به پایان رسید.
شروع نیمه دوم با برتری نسبی استقلال همراه بود. «مامه تیام» سنگالی با دستور «وینفرد شفر» به جای «جابر انصاری» برای استقلال وارد زمین شد و حضور وی بر قدرت تهاجمی استقلال افزود. آبی پوشان كه به خوبی می دانستند در صورت نتیجه نگرفتن در این دیدار، در دو دیدار بعدی كار به مراتب سخت تری برابر الهلال و العین دارند تمام تلاش خود را به كار گرفتند تا بازی را به تساوی بكشانند. با این حال الریان نیز تیم دست و پا بسته ای نبود و در هر زمان ممكن تلاش می كرد تا نیم نگاهی به دروازه استقلال داشته باشد.
در دقیقه 57 قربانی سانتر ارسال شده «امید ابراهیمی» را با ضربه سر به سمت دروازه الریان فرستاد، اما دروازه بان این تیم توپ را دفع كرد.
در دقیقه 65 عبدالررزاق با شوتی سنگین می توانست گل سوم الریان را وارد دروازه استقلال كند، اما واكنش خیره كننده حسینی مانع از گشوده شدن دروازه آبی پوشان شد.
در دقیقه 82 تاباتا كاپیتان الریان با دریافت كارت زرد دوم توسط داور از زمین اخراج شد و از این دقیقه به بعد الریان 10 نفره به بازی ادامه داد.
در دقیقه 88 اما قربانی سانتر ارسالی از سوی امید ابراهیمی را با ضربه ای سر دقیق وارد دروازه الریان كرد و بازی را به تساوی كشاند.
** تركیب الریان
عمر باری، علی سند، گونزالو ویرا، محمد علائدین، احمد یاز، میونگ جین، احمد سید، دانیل گوما، رودریگو تاباتا، عبدالرزاق حمدالله، سباستین سوریا(65-موتعلی)
سرمربی: میشل لادروپ

** تركیب استقلال
سیدحسین حسینی، مجید حسینی، پژمان منتظری، وریا غفوری، امید نورافكن، روزبه چشمی (83- برزای)، امید ابراهیمی، سرور جپارف، داریوش شجاعیان، جابر انصاری (46- مامه تیام)، علی قربانی
سرمربی: وینفرد شفر
ورزشی**9129**1368
خبرنگار: مهدی رهبر** انتشار: خیراله شفیعی
۰ نفر