۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۰۵
کد خبر: 82829824
T T
۰ نفر

بخش لبنی ایران سرمایه گذاری فنلاند را جذب كرد

۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۰۵
کد خبر: 82829824
بخش لبنی ایران سرمایه گذاری فنلاند را جذب كرد

تهران- ایرنا- یك شركت فنلاندی قرار است فناوری هایی برای توسعه صنایع لبنی مانند تولید كره به ایران وارد كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، یك صادركننده فرآورده های لبنی گفت: وزارت كشاورزی فنلاند در نظر دارد با انتقال تجارب و صادرات با ایران تعامل داشته باشد.
«امیر اسلام‌نژاد» ادامه داد شركت فنلاندی والیو یكی از شركت‌های بزرگ لبنیات اروپا و فنلاند است كه با بیش از ١١٠ سال سابقه فعالیت، به بازار ایران نگاه راهبردی دارد و می خواهد فعالیت خود را از كشور ما به كشورهای دیگر خاورمیانه توسعه دهد.
وی تامین نیازمندی‌های لبنیات، تحقیق و توسعه، تولید محصول كیفی و سالم و انتقال فناوری را از اهداف سرمایه گذاری این شركت در ایران برشمرد.
به گفته وی، این شركت در فنلاند، سوئد و آ‌لمان بیشترین بازار را دارد و بتازگی به حوزه اسكاندیناوی وارد شده است. سهامداران این شركت را دامداران تشكیل می دهند و از مواد اولیه غیرتراریخته و فاقد هر نوع آنتی بیوتیك فراورده های خود برای تولید محصولات استفاده می كند.
وی سرانه مصرف شیر در فنلاند را سالیانه ٣٥٠ كیلوگرم عنوان كرد و افزود: سرانه مصرف شیر در ایران كمتر از ١٠٠ كیلوگرم در سال است.
اسلام‌نژاد یادآوری كرد ٩٠ درصد كره مصرفی ایران از سایر كشورها بویژه نیوزیلند وارد می شود و ادامه داد: یكی از عرصه های مورد نظر این شركت برای فعالیت در بازار ایران، عرضه فراورده‌های لبنی بویژه كره است.
وی تصریح كرد: تلاش داریم بتدریج فناوری تولید كره را بدون محدودیت به ایران وارد كنیم.
به گفته وی، ایران به عنوان مركز می تواند در صادرات لبنیات به كشورهای منطقه نقش بسزایی داشته باشد.
وی افزود: بازار مصرف ایران و منطقه حدود 400 میلیون نفر را شامل می شود اما رویه های طولانی اداری، فقدان استانداردهای لازم، كیفیت كم شیر و مهم‌تر از همه سقف قیمت تعیین شده توسط سازمان تعزیرات مهمترین مشكلات این بخش است.
به گفته وی، فردا (سه شنبه) مدیركل امور بین الملل وزیر كشاورزی فنلاند برای حضور در سمیناری در زمینه چرخه تولید و صادرات لبنیات به ایران می آید و در سمیناری یك روزه با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد كشاورزی، بخش خصوصی شركت می كند.
نمایندگان سه دانشگاه برتر فنلاند در زمینه لبنیات، آموزش و اصلاح نژاد دام و خوراك نیز در این سمینار حضور می یابند.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**٩١٨٦*1961*
خبرنگار: هما همت خواه* انتشاردهنده: مریم مسعود
۰ نفر