۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۰۳
کد خبر: 82829638
T T
۰ نفر
بررسی موضوع هدفمندی یارانه ها در بودجه 97 به تعویق افتاد

تهران-ایرنا- عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی موضوع هدفمندی یارانه ها در بودجه سال 97 كل كشور به روزهای آینده موكول شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمد حسین فرهنگی در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در هنگامی كه نمایندگان مجلس در حال آغاز بررسی تبصره 14 مربوط به موضوع هدفمندی یارانه ها بودند، خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: غلامرضا تاجگردون رییس كمیسیون تلفیق مجلس بیان كرده كه تبصره 14 هم اكنون در كمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است.
وی ادامه داد: رییس كمیسیون تلفیق مجلس درخواست كرده كه بررسی این تبصره در مجلس به روزهای آینده موكول شود تا بررسی این موضوع در كمیسیون تلفیق به پایان برسد.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با این موضوع موافقت كرد، از این رو بنا شد بررسی تبصره 14 بودجه 97 مربوط به موضوع هدفمندی یارانه ها به جلسات آینده مجلس موكول شود.
در بخش درآمدی تبصره 14 بودجه 97 كل كشور آمده است: به دولت اجازه داده می شود در سال 97 از محل منابع سازمان هدفمندسازی یارانه ها تا مبلغ سیصد و هفتاد هزار میلیارد ریال وصول و هزینه كند.

**ارجاع دو بند الحاقی به كمیسیون تلفیق
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین بند الحاقی 4 تبصره 12 بودجه 97 كل كشور را برای بررسی بیشتر به كمیسیون تلفیق مجلس ارجاع دادند.
در این تبصره الحاقی آمده است: سود حساب هایی كه تحت هر عنوان قبل از تصویب این قانون افتتاح شده، باید به حساب خاصی نزد خزانه‌داری كل كشور واریز شود.
همچنین بند الحاقی تبصره 12 بودجه سال 97 كل كشور برای بررسی بیشتر به كمیسیون تلفیق مجلس ارجاع شد.
در این بند الحاقی آمده است: به سازمان امور عشایر ایران اجازه داده می‌شود كلیه فروشگاه ها، جایگاه های سوخت(فسیلی)، انبارهای ذخیره علوفه و كالا، اراضی و مستحدثات مربوطه را كه متعلق به سازمان است و در اختیار شركتهای تعاونی عشایری و اتحادیه‌های مربوط قرار دارند با قیمت كارشناسی و دریافت ده‌درصد (10%) قیمت به‌صورت نقد و مابقی به صورت اقساط پنج ساله به شركتها و اتحادیه‌های بهره‌بردار واگذار كند. وجوه حاصل از واگذاری‌ها به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف 210215 جدول شماره(5) این قانون نزد خزانه‌داری كل كشور واریز می‌شود.
سیام**9121 خبرنگار:‌سمیه لاری
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد