۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۳۸
کد خبر: 82828973
T T
۰ نفر

حفظ قرآن حكم قاضی مسیحی لبنانی برای سه جوان

۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۳۸
کد خبر: 82828973
حفظ قرآن حكم قاضی مسیحی لبنانی برای سه جوان

تهران - ایرنا - یك قاضی مسیحی در لبنان به منظور آگاهی بخشی به سه جوان كه به حضرت 'مریم' اهانت كرده بودند، حكم حفظ سوره 'آل عمران' را صادر كرد.

به گزارش روز دوشنبه شبكه خبری 'یورو نیوز'، 'جوسلین متی' قاضی مسیحی در شهر 'طرابلس' در شمال لبنان، سه جوان اهانت كننده به حضرت مریم را به جای حبس، به حفظ سوره آل عمران از قرآن كریم كه در آن به مقام آن حضرت و ولادت عیسی مسیح (ع) اشاره شده، محكوم كرد.
این قاضی لبنانی به این دلیل چنین حكمی داده تا جوانان متوجه تسامح بین ادیان و محبت مسلمانان نسبت به حضرت مریم كه در تضاد با تفكرات باطل افراط‌ گرایان است، شوند.
حكم این قاضی از سوی سیاستمداران و شهروندان لبنانی مورد استقبال قرار گرفته است.
'سعد الحریری' نخست وزیر لبنان نیز در پیامی در توییتر در این باره این حكم نوشت: حكم جوسلین متی قاضی بازپرس در شمال لبنان و ملزم ساختن این جوانان به حفظ سوره آل عمران از قرآن كریم، اوج عدالت و آموزش مفاهیم مشترك میان مسلمانان و مسیحیان است.
'نفولا توینی' وزیر دولت لبنان در امور مبارزه با فساد نیز گفته است: این حكم متمدنانه باب قضایی مبتكرانه ای را در زمینه حل مشكلات اجتماعی و تعصبات دینی باز می كند.
'نجیب میقاتی' نخست‌وزیر پیشین لبنان نیز گفت: من به قاضی جوسلین به خاطر حكم حفظ سوره‌هایی از قرآن با موضوع حضرت مریم به جای مجازات حبس، درود می‌فرستم. از این حكم می‌توان در احكام قضایی اصلاح‌گرایانه و مبتنی بر تسامح و آگاهی‌بخشی دینی و احترام به دیگران الگو گرفت.
خاورم**9366**1651
مترجم:صغری رحیمی
۰ نفر