۲۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۰۸
کد خبر: 82828683
T T
۰ نفر
نهاوندیان:ایجاد فضای مساعد سیاسی در بخش گردشگری،وظیفه دولت است

یزد - ایرنا - معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: دولت در بخش گردشگری، سه وظیفه عمده دارد كه یكی از آنها ایجاد فضای مناسب و مساعد سیاسی است كه در این مسیر، تلاش های زیادی صورت گرفته و باید این فضا را حفظ كرد .

به گزارش ایرنا ، محمد نهاوندیان، عصر یكشنبه، در جمع مدیران مركز سرمایه‌گذاری استان یزد اظهار داشت: دولت ،گردشگری را به عنوان سومین حلقه بعد از طرحهای بازآفرینی شهری امید و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، برای نوسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال فراگیر تا پایان سال دنبال می كند.
وی وظیفه دوم دولت برای رشد گردشگری را ایجاد فضای مناسب كسب كار و بهبود شاخصهای مطلوب عنوان كرد و افزود: سومین وظیفه هم ایجاد زیربنای فنی و ارتباطاتی برای حمایت از گردشگری است ولی در كنار همه اینها ، فعالیت های خورد و توجیه اقتصادی موضوع باید به بخش خصوصی واگذار شود.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: گردشگری حتما توجیه اقتصادی دارد از این رو نباید از دولت در این بخش، توقع یارانه داشت زیرا هر جا یارانه باشد آن فعالیت، توجیه اقتصادی ندارد.
نهاوندیان با بیان اینكه همه جای ایران، محور گردشگری محسوب شده و این امر ظرفیت بزرگی برای كشور است، اظهار داشت: زنجیره های گردشگری باید در بخش خصوصی ایجاد شود و همه به آن وصل شوند و در كنار آن حتما مطالعات توجیه اقتصادی خورد گردشگری در درون همین صنعت صورت گیرد.
وی تقسیم كار ملی در بخش گردشگری را لازمه كسب نتایج مثبت دانست و افزود: گردشگران ایرانی ذائقه های مختلفی دارند با سطح درآمدهای مختلف كه باید برای همه اینها چاره اندیشی كرد.
عضو هیات دولت دوازدهم با بیان اینكه وظیفه دولت ، سیاستگذاری ، تسهیل و دست باز در گردشگری است تصریح كرد: گردشگری از بهترین ظرفیت ها برای حمایت از سرمایه‌گذاری است به همین دلیل گردشگری در ماموریت ها و اولویت های دولت قرار دارد و یزد را ستاره درخشان این بخش می داند.
معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینكه امیدوارم تا پایان سال حلقه گردشگری تكمیل شود، تأكید كرد: برای این كار باید تقسیم كار داشته باشیم و دولت و بخش خصوصی هر كدام وظیفه خود را انجام دهند.
استاندار یزد هم در این جلسه گفت: رشد 32درصدی ورود گردشگر خارجی به این استان، بیانگر تلاش دولت است كه آن را دنبال خواهد كرد.
محمود زمانی قمی افزود: دولت در حمایت از گردشگری، مصمم است ولی باید در این بخش اصلاح دو موضوع روابط خارجی و اذهان داخلی را بصورت جدی مدنظر داشته باشد.
وی با بیان نقش مهم بخش خصوصی در توسعه گردشگری در كشور و استان یزد تصریح كرد : بخش خصوصی نظرات و پیشنهادات خوبی در حوزه گردشگری دارد و تلاش دولت تدبیر و امید استفاده از این نظرات است.
استاندار یزد در ادامه با بیان اهمیت جایگاه استانهای یزد ، اصفهان و شیراز به عنوان مثلث طلایی گردشگری پیشنهاد كرد تا به منظور لینك شدن این استانها، كمیته ای با حمایت دولت از مسئولان این استان ها در مسائل مرتبط میان گردشگری و اقتصادی تشكیل شود.
زمانی قمی با بیان آمادگی یزد برای ایجاد دبیرخانه این كمیته گفت: امیدواریم با ایجاد این كمیته، زمینه گسترش فعالیتهای گردشگری بیشتر شود.
در این جلسه جمعی از فعالان بخش گردشگری كشور و استان یزد نظرات و پیشنهادات خود را درباره وضعیت این صنعت بیان كردند.
نهاوندیان در سفری دو روزه به استان یزد در جمع فعالان اقتصادی استان حضور یافت و ضمن شركت در راهپیمایی 22 بهمن، با خانواده شهدا دیدار و از یك واحد فولادی بازدید و در جمع فعالان گردشگری و اساتید دانشگاهی هم سخنرانی كرد.
1968/ 6197 خبرنگار: محمودرضا رحمانی** انتشار: محمدحسین فلاح
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد