۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۳۵
کد خبر: 82827597
T T
۰ نفر
2.5 میلیون ایرانی سال گذشته میلادی به تركیه سفر كردند

آنكارا- ایرنا- اتحادیه هتلداران تركیه با انتشار بیانیه ای اعلام كرد: در سال 2017 بیش از 2.5 میلیون گردشگر ایرانی به تركیه سفر كردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، بر اساس اعلام اتحادیه هتلداران تركیه، تعداد ورود گردشگران ایرانی به این كشور در سال گذشته میلادی بیش از 50 درصد افزایش یافته و ركوردی در سفر ایرانیان به تركیه به ثبت رسید.
بر اساس اعلام این مرجع تخصصی، تركیه اولین مقصد گردشگران ایرانی در سال گذشته بوده است.
اتحادیه هتلداران تركیه همچنین میانگین حضور گردشگران ایرانی در تركیه را 6 شب و میانگین هزینه سرانه آنها را حدود هزار دلار اعلام كرد این در حالی است كه میانگین هزینه هر گردشگر كشورهای دیگر در تركیه حدود 630 دلار است.
بر اساس اعلام این مرجع، در سال 2016 بیش از یك میلیون و 665 گردشگر ایرانی به تركیه سفر كرده بودند كه این آمار در سال 2017 با افزایش بیش از 50 درصدی، به 2 میلیون و 501 هزار نفر رسید.
هتلداران و مراكز گردشگرپذیر تركیه هم اكنون خود را برای پذیرایی از گردشگران پرشمار ایرانی در ایام عید نوروز آماده می كنند.
گردشگران ایرانی در ایام عید نوروز اغلب برای تعطیلات گذرانی و خرید به شهرهای استانبول، وان و آنتالیا سفر می كنند.
به گزارش ایرنا، مركز آمار تركیه هفته گذشته با انتشار گزارشی، درآمد گردشگری این كشور در سال گذشته میلادی را با 18.9 درصد افزایش، 26 میلیارد و 283 میلیون دلار اعلام كرد.
بنا بر داده های مركز آمار تركیه، با وجود تمام بحران ها سال گذشته میلادی 32.4 میلیون گردشگر به تركیه سفر كردند.
نعمان كورتولموش وزیر فرهنگ و گردشگری تركیه نیز هفته پیش وعده داد كه تا سال 2023 تعداد گردشگران ورودی تركیه به 50 میلیون نفر و میزان درآمد گردشگری كشورش نیز به 50 میلیارد دلار خواهد رسید.
بنا به اعلام وی، گردشگران روسیه، آلمان، ایران به ترتیب پرشمارترین گردشگران ورودی به تركیه در سال میلادی گذشته بودند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

سرخط اخبار جهان