۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰:۰۱
کد خبر: 82824395
T T
۰ نفر
دشمن از الگو شدن جمهوری اسلامی در دنیا وحشت دارد

مشهد- ایرنا- مشاور عالی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن از الگو شدن انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در دنیا وحشت دارد و طی 39 سال گذشته از راه های مختلف سعی كرده مانع از تحقق این امر شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حیدر مصلحی چهارشنبه شب در همایش 'مسجد تجلیگاه انقلاب ' كه در حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: امام راحل در ابتدای انقلاب فرمودند كه 'من در این دوران سه ماموریت دارم كه ماموریت اول من، تشكیل حكومت اسلامی است'، اما عوامل داخلی و خارجی در طول سالهای گذشته اجازه نداده اند كه این مهم محقق شود.
وی با بیان اینكه انقلاب اسلامی در طول 39 سال گذشته با تهدیدات متعدد مواجه بوده است، اظهار كرد: تاریخ در زندگی بشر، آیینه آینده آن است و اگر به تاریخ به درستی نگاه كنیم می توانیم آینده خوبی برای خود ترسیم نماییم.
وی گفت: یك سوم آیات قرآن، تاریخ است و یك سوم از این میزان حدود 700 آیه در باره بنی اسرائیل و قوم یهود است اما متاسفانه در تفسیر قرآن به درستی در باره رشد و پیشرفت یا نزول و سقوط یك قوم پرداخته نمی شود.
حجت الاسلام مصلحی افزود: در سوره یوسف، 120 نكته سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و حتی نظامی و امنیتی وجود دارد و همین سیاست های اقتصاد مقاومتی كه مورد تاكید رهبر معظم انقلاب است در سوره یوسف بیان شده است.
وی با بیان اینكه چهار دهه از انقلاب اسلامی می گذرد و تاریخ در حال تكرار است، اظهار كرد: بنی صدر به عنوان اولین رئیس جمهوری ایران بیشترین مراوده را با منافقین داشت و از كسانی كه شبانه در آمل سنگر گرفتند و مردم را به رگبار بستند، حمایت كرد.
وی گفت: دشمن در طول 39 سال گذشته همواره مانع از تشكیل حكومت اسلامی توسط ایران شده و با توطئه ها و ترفندهای مختلف از تحقق این امر جلوگیری كرده است.
مشاور عالی ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به حمایت كشورهای مختلف از صدام در جنگ با ایران افزود: در دوران دفاع مقدس كشورهای حاشیه خلیج فارس 70 میلیارد دلار به صدام كمك كردند كه از این میزان 40 میلیارد دلار مربوط به عربستان بود، در واقع در این دوران، ایران با كل دنیا مواجه شد.
وی اظهار كرد: با این حال اكنون شرایط صدام و عراق چگونه است و ایران در چه وضعیتی است؟ بهتر است عربستان وضعیت امروز جمهوری اسلامی را با دوران گذشته مقایسه كند.
وی گفت: امام راحل ماموریت دوم خود را ایجاد بیداری اسلامی در دنیای اسلام عنوان كردند، این بیداری كه در حال شكل گیری است هزینه گزافی به دنبال داشته، شكل گیری داعش و شكست آن، ارتقای سطح امنیت جمهوری اسلامی و شكل گیری نیروی مقاومت در منطقه و حزب الله هزینه های سنگینی است كه برای ایجاد این بیداری پرداخت شده است.
مشاور عالی ولی فقیه در سپاه افزود: امام راحل ماموریت سوم خود را زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) ذكر كردند، دشمن از تمام قوای خود استفاده كرد تا راهپیمایی عظیم اربعین حسینی بازتاب رسانه ای نداشته باشد اما امروز نهضت حسینی در اروپا و آمریكا در حال گسترش بوده و آینده این كشورها در دست اسلام است.
وی با بیان اینكه دشمن از تهدیدات خود نسبت به جمهوری اسلامی، پنج هدف را دنبال می كند، اظهار كرد: اگر به این اهداف به خوبی توجه كنیم، مسائلی چون ناآرامی های اخیر در كشور بوجود نمی آید، این اتفاقات جدید نبود زیرا در طول 39 سال گذشته مشابه آن بارها اتفاق افتاده است.
وی با برشمردن اهداف دشمن از تهدیدات خود گفت: تلاش برای ناكارآمد جلوه دادن دین در اداره جامعه و زمینه سازی برای سكولاریسم یكی از این اهداف است به طوری كه كار به جایی رسیده كه جبهه ملی كه امام راحل آن را مرتد خواند، اخیرا به وزارت كشور نامه نوشته و درخواست برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز كرده است.
حجت الاسلام مصلحی افزود: دشمن در حال فعالیت دقیق و سنگین در زمینه جوانان این كشور است تا ناكارآمدی دین را در اداره جامعه به آنان تلقین كند لذا در این بخش حوزویان وظیفه آگاه سازی جوانان را دارند.
وی بسترسازی برای پذیرش نسخه های بیرونی و غیربومی برای توسعه كشور را از دیگر اهداف دشمن دانست و اظهار كرد: این بسترسازی دارای سه زیركد از جمله تلاش برای ادغام جمهوری اسلامی در نظام جهانی سرمایه گذاری، تلاش برای تربیت نخبگان غرب گرا و به حاشیه بردن گفتمان امام راحل و رهبری است.
وی ایجاد مانع در مسیر بازتاب و صدور انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف دشمن برشمرد و گفت: دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی داعش را بوجود آورد و آن را در سوریه و عراق مستقر كرد كه در نهایت سردار سلیمانی این كشورها را از داعش پاك نمود و با این كار دشمن به وحشت افتاد لذا ناآرامی های اخیر را طراحی نمود.
حجت الاسلام مصلحی افزود: كسانی كه در ناآرامی های اخیر میدان دار و پای كار بودند، از سوی منافقین و سلطنت طلبها در شبكه های اجتماعی شناسایی شده و با گرفتن پول زیاد اقدام به اجرای نقشه دشمن نمودند و به جز این افراد اغلب كسانی كه دستگیر شدند، افراد فریب خورده بودند.
وی ایجاد شكاف بین مردم و حاكمیت، تضعیف قدرت ملی و ساختار مستحكم انقلاب اسلامی را از اهداف دیگر دشمن دانست و اظهار كرد: دشمن با تمركز بر رهبری جمهوری اسلامی تلاش كرده است بین ملت و حاكمیت شكاف ایجاد كند.
وی گفت: دشمن برای تضعیف قدرت ملی و ساختار مستحكم نظام در انتخابات اخیر نیز تلاش كرد با دوقطبی سازی و سپس بومی كردن آن، نظام را زیر سوال ببرد و ایجاد دوقطبی جنگ و صلح در برخی مناطق كشور از ترفندهای دشمنان بود.
مشاور عالی ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: مهمترین ابزار دشمن برای ایجاد ممانعت در مسیر الگو شدن انقلاب و جمهوری اسلامی، نفوذ است كه رهبر معظم انقلاب در پنج سال گذشته بارها به آن اشاره كرده اند.
وی با بیان اینكه نفوذ به 2 بخش نفوذ موردی و نفوذ جریانی تقسیم می شود، افزود: نفوذ موردی 2 زیركد دارد، زیركد اول آن ترور فیزیكی دانشمندان هسته ای توسط جاسوسان داخلی و زیركد دوم، ترور شخصیتی اشخاص صاحب نام توسط جاسوسان داخلی بود كه نمونه های بسیار از این بخش از ابتدای انقلاب تاكنون رخ داده است.
وی اظهار كرد: علاوه بر آن دشمن، فقر را طی پروسه چند ساله در راس مسائل قرار داد به طوری كه در ناآرامی های اخیر همه تقریبا از اقشار متوسط به پایین جامعه بودند.
حجت الاسلام مصلحی با بیان اینكه در نفوذ جریانی، دشمن، مسئولین، مردم و نخبگان را در تصمیم گیری های خود دچار اشتباهات محاسباتی می كند، گفت: دشمن برای تحقق این مهم 10 كار را انجام می دهد كه این موارد شامل ایجاد ترس، وعده دروغ، خیال پردازی و آرزوهای خیالی داشتن، زیبا جلوه دادن عملیات نادرست، شایعه سازی و دروغ پراكنی، القای یاس و ناامیدی در جامعه، ایجاد غفلت از امدادهای غیبی، قبح زدایی و تغییر خطوط قرمز، خیرخواه جلوه دادن خود و تحریف سخن حق است.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053
۰ نفر