۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۱۲
کد خبر: 82821730
T T
۰ نفر
حقوق شهروندی با داشتن گرایش سیاسی مسئولان میسر نمی شود

تهران - ایرنا- معاون سلامت اداری سازمان تعزیرات حكومتی گفت: انجام امور اداری، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی بدون گرایش به جناح های سیاسی وظیفه من و شماست و اگر سر سوزنی گرایش داشته باشیم، اجرای حقوق شهروندی میسر نمی شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، محمد بارانی روز سه شنبه در سمینار حقوق شهروندی و مبارزه با فساد كه در وزارت دادگستری برگزار شد، اظهاركرد: مسئولان نخست خودشان حقوق شهروندی را رعایت كنند و دوم اینكه اجازه ندهند دیگران- دیگران هر كه می خواهد باشد- این حقوق را نقض كنند.
این مقام مسئول در تعزیرات حكومتی با اشاره به موضوع خودروهای گران قیمتی كه در دست تعداد محدودی بود و سازمان تعزیرات موضوع را گزارش كرده است نیز گفت: بعد از ٢٥ روز جواب نامه ما را دادند كه گشت ها را به كار بیندازید و نتیجه را اعلام كنید و آنان به محض دیدن این مكاتبه تعزیرات ، سند خودروها را به فامیل های خود انتقال دادند.
بارانی با تاكید بر شفافیت گفت: اگر قرار است نان را گران نكنیم شفاف با مردم حرف بزنیم ؛ حامل های انرژی، آب ، برق و غیره بالا رفته است و اصرار داریم نان به قیمت چهار سال قبل به مردم فروخته شود.
وی ادامه داد: حسن تدبیر این است كسبه براساس هزینه كرد مزد ببرند تا از طرف دیگر دزد معنوی نشوند و از چانه كم نكنند؛ اینها موضوعات راهبردی است و مردم به این شفافیت نیاز دارند و این به خود مردم لطمه می زند.
معاون تعزیرات تصریح كرد: می دانم هزینه تعیین شده بیش از این چانه ایست كه نانوا ارایه می دهد و آیا با این وجود من مجاز هستم این تخلف را گزارش دهم؟
بارانی با بیان اینكه امانتداری و وجدان كاری ، یك مؤلفه به حق شایسته تدبیر است، به تجزیه تحلیل 20 ماهه سازمان تعزیرات حكومتی پرداخت و گفت: این سازمان از حیث ساختاری كاملا منفعل است نه در تشخیص فساد و نه در كشف فساد هیچ نقشی ندارد؛ بلكه سازمان حمایت از تولید كنندگان و مصرف كنندگان، نیروی انتظامی وسازمان های دیگر فساد را كشف می كنند و ما ، اگر اهرم های فشار بگذارند، فرایند رسیدگی را انجام می دهیم.
وی ادامه داد: تعزیرات از حیث ساختاری سازمانی نیست كه در شناسایی، پیشگیری و مركز فساد نقش ایفا كند، گشت های مشترك را طراحی كردیم تا این نقیصه را برطرف كنیم چون خود می دانیم از حیث ساختاری جایگاهی نداریم اما مباحثی را دنبال می كنیم.
معاون سازمان تعزیرات حكومتی اظهاركرد: ساختارهای مرتبط با سازمان تعزیرات ، ساختارهایی هستند كه در شناسایی و كشف فساد بسیار موثر هستند و می توانیم در اصلاح ساختار با پیش بینی حق دادستانی، ارائه نقش در بحث كشف جرم و نظارت بر ضابطین وظائفی ایفا كنیم.
به گفته وی، موضوعاتی كه تعزیرات با استفاده از ظرفیت های شهروندی در دستور كار دارد، شناسایی حقوق و تكالیف متقابل مردم و سازمان تعزیرات و نقطه تقابل و تضارب این دو را پیدا كردن، است كه همه اینها در راستای هم راستایی فرهنگ سازمانی بدون فساد و همگرا محقق می شود.
اجتمام** ٧٣٢٩** 1776
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار: لیلا خطیب زاده
۰ نفر