۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۱۵
کد خبر: 82820011
T T
۰ نفر
كاهش سن اعتياد نگران كننده است

اردبيل - ايرنا - معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان اردبيل گفت: آمار اعتياد در كشور افزايش يافته و گرايش به مواد مخدر صنعتي به سنتي و نيز كاهش سن اعتياد نگران كننده تر شده است.

يوسف خدادادي روز يكشنبه در نشست فصلي اعضاي شوراي هيات هاي مذهبي ، كانون مداحان و شعراي آئيني استان افزود: ارتكاب به مصرف مواد مخدر در ابتدا به صورت تفريحي و تفنني صورت مي گيرد لذا لزوم هوشياري بيشتر خانواده ها و نهادهاي متولي را مي طلبد تا با فرهنگ سازي بنيادي و تشريح عواقب خطرناك آن، زمينه هاي گرايش به اين مواد خانمانسوز را در جامعه از بين ببرند.
او طلاق ، اعتياد ، حاشيه نشيني و خشونت را از جرايم اولويت دار در كشور و استان ذكر كرد و گفت: فقر و بيكاري عوامل تاثيرگذار در وقوع جرايم هستند كه مي توانند آسيب هاي آجتماعي و تبعات سوء متعددي را در جامعه در پي داشته باشد.
وي همچنين با تشريح آسيب هاي اجتماعي و علل گرايش و ارتكاب به آن و نيز راهكارهاي مقابله و پيشگيري از وقوع بزه گفت: يكي از مهم ترين راهكارهاي مقابله بزه استفاده و بهره مندي از مباحث فرهنگي، تربيتي و آموزشي از بنيادي ركن جامعه يعني خانواده و سپس مدارس و دانشگاهها است.
به گزارش ايرنا از دادگستري اردبيل ، وي در زمينه جرايم مربوط به خشونت در استان گفت: هر چند استان اردبيل از حيث جرائم خشن مثل سرقت مسلحانه، آدم ربايي جز استان هاي امن است ولي از نظر ارتكاب به خشونت هاي خرد در رتبه هاي بالاتر كشوري قرار دارد و اين برازنده شهر ولايي و حسيني اردبيل نيست و بايد از تمام ظرفيت ها در راستاي كاهش خشونت در استان تلاش كنيم.
وي بر ضرورت بهره مندي از ظرفيت مراكز مذهبي و مساجد و منابر در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي تاكيد كرد و گفت: اگر نهادها فرهنگي و دستگاههاي متولي وظايف و رسالت خود را به درستي انجام دهند شاهد كاهش آسيب هاي اجتماعي در جامعه خواهيم بود.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6018/6016