۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۵۲
کد خبر: 82818763
T T
۰ نفر
كانون سردفتران و دفتریاران خراسان شمالی نیازمند حمایت ویژه است

بجنورد- ایرنا- رئیس كل دادگستری خراسان شمالی گفت: با توجه به تاخیر در افتتاح كانون سردفتران و دفتریاران و كمبودهایی كه براثر آن ایجاد شده بود، این كانون برای حركت رو به جلو، نیازمند حمایت ویژه است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام اسدالله جعفری شنبه شب در افتتاح كانون سردفتران و دفتر یاران استان اظهاركرد: امیدواریم سازمان اسناد و املاك كشور ومسئولان مربوطه در استان به آنچه كه دراین كانون مورد نیاز است مانند زیرساخت هاو تجهیزات فراهم كنند تا شاهد توفیقات خوبی در استان باشیم.
وی با اشاره به قانون جامع حدنگار (كاداستر) ادامه داد: باید دولت درآمد حاصل از اجرای این قانون را به سازمان ثبت اسناد و املاك واگذار كند تا در اجرای این طرح موفقیت های خوبی حاصل شود.
حجت الاسلام جعفری گفت: سازمان اسناد و املاك كشور امروز یكی از سازمان هایی است كه مسئولیت و ماموریت راهبردی دارد.
وی با بیان اینكه باید دهه فجر را به عنوان شب های قدر انقلاب قدربدانیم گفت: ارزش این ایام را باید براساس ارزش واقعی آن انجام دهیم و در مقام پاسداشت و صیانت از این ارزش ها تلاش كنیم.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاك كشورنیز گفت: افتتاح كانون سردفتران و دفتر یاران خراسان شمالی موجب خیر و بركت و مرتفع شدن بسیاری از مشكلات و تحول شده است.
سید محمد هاشمی مقدم نیز با اشاره به عدم تخصیص بودجه در مجلس شورای اسلامی برای طرح كاداستر اظهاركرد: اگر این طرح اجرا نشود امكان تحولی در این حوزه وجود ندارد.
وی از نمایندگان خواست تا این موضوع را در مجلس مطرح كنند و ادامه داد: اجرای قانون كاداستر تحول بزر گی در تثبیت مالكیت و اموال مردم و اراضی ملی است اما آن قانون و مبنایی كه برای هزینه كرد و برای اجرای آن هست، سالانه به شكل های مختلف در حال خرج كردن در جاهایی به جز سازمان ثبت اسناد و املاك كشور است.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاك كشوراز مسئولان مربوطه درخواست كرد كه سازمان ثبت اسناد و املاك را در این زمینه حمایت كنند تا این وظیفه را به انجام برساند.
وی همچنین گفت: ثبت الكترونیك و ثبت آنی در فرآیندهای ثبتی در دفاتر اسناد رسمی تحول بزرگی در این بخش ایجاد كرده كه این با همت سردفتران و دفتر یاران محقق شده است.
اخبار خراسان شمالی را در كانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری كنید.
ع/ 6042 انتشار: سیدحسین قدسی

سرخط اخبار استان‌ها