۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳
کد خبر: 82818063
T T
۰ نفر
ترقي: كشورهاي واقع در مسير راه ابريشم عزم جدي خود را براي كاهش فقر بگذارند

تهران – ايرنا – عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي گفت: كشورهاي واقع در جاده ابريشم عزم جدي خود را براي كاهش فقر بگذارند و زمينه همكاري كشورها براي برنامه هاي توسعه اي را مهيا كنند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ايرنا، حميدرضا ترقي روز شنبه در بيست و نهمين نشست كميته دائمي كنفرانس بين المللي احزاب سياسي و دومين كنفرانس ويژه راه ابريشم اظهار داشت: چين با احياي جاده ابريشم مي خواهد دسترسي به بازارهاي جهاني را تسهيل و رسيدن به كريدور بين المللي با اتكا با سياست برد – برد را محقق كند.
وي ادامه داد: سرمايه گذاري 40 ميليارد دلاري چين در صندوق راه ابريشم، حاكي از اهميت راه ابريشم در ديدگاه اين كشور است. آسيا به عنوان بزرگترين قاره دنيا، اولويتش راه ابريشم است اما از فقر رنج مي برد. نگاهي اجمالي به كشورهاي فقير واقع در مسير راه ابريشم، نشان مي دهد كه برخي كشورها با دارا بودن ثروت مانند ازبكستان، هند، قرقيزستان از مشكلاتي نظير فقر رنج مي برند.
ترقي گفت: كشورهاي آسيايي 20 سال قبل به دليل بحران اقتصادي آسيب ديدند و اين مساله، ارزش پول ملي آنها را كاهش داد و امروز برخي از اين كشورها ، قدرت هاي اقتصادي و برخي نيز با فاصله بسيار در شمار فقيرترين كشورها هستند. لازم است ايده راه ابريشم با هم افزايي همه كشورها براي رفع توسعه نامتوازن چاره انديشي كنند.
وي افزود: طرح مبحث دفاع از مستضعفان، توسط امام در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بايد مورد توجه قرار گيرد. جا دارد به عمق انديشه ايشان در فقرستيزي و برقراري عدالت اجتماعي فراتر از مرزهاي ايران و حتي خارج از آن اشاره كنيم. اين انديشه ها به پيروان يك دين خلاصه نمي شود و فرامرزي است.
حميد رضا حدادي، نماينده جوانان ايران در سازمان راه ابريشم نيز در اين اجلاس با تاكيد بر برنامه ريزي لازم در چارچوب تبادلات و همكاري ها بين كشورهاي مستقر در مسير راه ابريشم گفت: لازم از توان جوانان براي رسيدن به وحدت بهره بگيريم.
حدادي اظهار داشت: هركدام از ما كه در اين اجلاس حضور داريم در تلاشيم تبادلات فرهنگي را در همكاري راه ابريشم به وجود بياوريم.
وي ادامه داد: لازم است كه همكاري هاي مورد نياز را ايجاد كنيم تا از توانايي هاي جوانان كمك بگيريم. شوراي جوانان در اين زمينه تشكيل شده كه فعاليت هاي خوبي انجام داده اند.
وي گفت: در اولين جلسه اين شورا، از20 كشور در اين نشست شركت كردند و دومين نشست آن در 2014 تشكيل شد و بحث هاي فرهنگي داشتند.
حدادي افزود: در اين شورا افراد مختلف برنامه هاي متفاوتي برنامه ريزي كرده اند تا بتوانيم با مشاركت هاي مردمي به افق روشني برسيم.
نماينده جوانان ايران در سازمان راه ابريشم گفت: براي اين بحث لازم است بتوانيم همكاري هاي لازم را داشته باشيم و از توانايي هايي كه افراد جوان در كشورهاي مختلف داريم بهره گيريم و به وحدت اجتماعي برسيم.
سيام 6984/ خبرنگار امير خان زاده
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست