۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۸
کد خبر: 82817816
T T
۰ نفر
عسگراولادی: اجلاس احزاب آسیایی هر 3 ماه یكبار برای آشنایی فعالان اقتصادی منطقه تشكیل شود

تهران - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی مشترك ایران و روسیه پیشنهاد كرد كه كمیته ای متشكل از سازمان های مردم نهاد در قالب احزاب آسیایی تشكیل شود و اجلاس احزاب آسیایی نیز هر 3 یا 6 ماه برگزار شود تا فعالان اقتصادی منطقه با یكدیگر آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اسدالله عسگراولادی روز شنبه در دومین روز از بیست و نهمین كمیته دائمی نشست كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین كنفرانس ویژه راه ابریشم با اشاره به نقش احزاب و تشكل در چارچوب فعالیت های اقتصادی و سیاسی و تبادلات و همكاری های بین الملل گفت: كمیته ای متشكل از سازمان های مردم نهاد و تشكل ها در قالب احزاب آسیایی ایجاد شود.
وی اظهارداشت: آسیا بیدار شده و این بیداری شامل حال ما هم شده است و بعد از انقلاب این بیداری را حس می كنیم. كمی ناامیدی از كارآفرینان می بینم كه امید است این ناامیدی هم برطرف شود.
عسگراولادی پیشنهاد كرد: در آی كپ باید تشكل ها شكل گیرد و نیاز به كمیته هایی در این زمینه دارد و اگر این كمیته ها فعال شود می توانیم بین كشورهای عضو مبادلات اقتصادی ایجاد كرده و در نمایشگاه ها و سمینارهای تجاری و خدماتی حضور داشته باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی مشترك ایران و روسیه افزود: باید آی كپ در خاورمیانه دبیرخانه ای داشته باشد كه این دبیرخانه در تهران مستقر شود تا بتوانیم منطقه را زیر پوشش قرار داده و گزارش ماهانه به دبیركل ارائه شود.
عسگراولادی ادامه داد: لازم است اجلاس احزاب آسیایی هرسه یا 6 ماه یك بار برگزار شود و با فعالان اقتصادی منطقه آشنا شویم.
وی با بیان اینكه حزب موتلفه اسلامی تشكیلاتی دینی و 50 ساله است، گفت: این حزب باید از این حالت دربیاید و فرامرزی نگاه كند و نشان بدهد كه در این 50 سال چه كرده است.
رئیس اتاق بازرگانی مشترك ایران و روسیه گفت: با تمدن شش هزار ساله، جهان به تمدن ما مدیون و از تمدن ایران مبهوت است. زمانی امپراطوری راه ابریشم در اختیار تعداد محدودی بود اما امروز در دست ٦٠كشور است.
عسگراولادی در ادامه خاطر نشان كرد: در سخنان رییس جمهور چین هم شاهد هستیم كه همه كشورها را دعوت به همكاری و استفاده از این جاده را كرده است.
وی یادآور شد: خوشبختانه ما بعد از انقلاب با حضور جوانان خود در بخش های مختلف موفق بودیم.
سیام**6084**
خبرنگار امیر خان زاده
انتشار:كتایون لامع زاده

سرخط اخبار اقتصاد