۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴
کد خبر: 82817761
T T
۰ نفر
نخست وزیر پیشین نپال: همه كشورها باید برای رسیدن به ثبات در خاورمیانه تلاش كنند

تهران - ایرنا - نخست وزیر پیشین نپال با تاكید بر این كه احزاب نقش مهمی در مبارزه با افراطی گری و تروریسم دارند گفت: برای رسیدن به ثبات در منطقه خاورمیانه همه كشورهای تاثیرگذار باید تلاش كنند و به یك راه حل مشترك بیاندیشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ژالانت خانال روز شنبه در دومین روز بیست و نهمین كمیته دائمی كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی اظهارداشت: احزاب و تشكل ها می توانند نقش مهمی در مقابله با افراطی گری و تروریسم ایفا كنند.
وی با بیان این كه سیستم های سیاسی می‌توانند در رشد و توسعه كشورها كمك های شایانی داشته باشند، ادامه داد: با برنامه ریزی باید به ماموریت هایی كه در زمینه توسعه كشورهای داریم، به درستی عمل كنیم.
نخست وزیر سابق نپال یادآور شد: سیستم های سیاسی می توانند مردم را برای اهداف مهم تقسیم بندی كنند، امیدوارم با برنامه ریزی جدی بتوانیم نقش احزاب را تقویت كنیم.
بژالانت خانال با تاكید بر این كه احزاب باید در كنار هم قرار باشند و مذاكره كنند، گفت: در نپال احزاب سیاسی موقعیت مناسبی دارند و می توانند نقش مهمی در عرصه های مختلف ایفا كنند.
وی خاطرنشان كرد: همه می دانیم خاورمیانه با مشكلات فراوانی مواجه است و تروریست ها هم بحران هایی را به وجود آورده اند كه ما برای از بین بردن افراطی گری باید همكاری بسیاری داشته باشیم تا بتوانیم تمدن راه ابریشم را دوباره احیا كنیم.
نخست وزیر سابق نپال تاكید كرد: با همكاری می توانیم به رونق اقتصادی دست یابیم.

**فعال حزبی از نپال: اجلاس احزاب آسیایی برای رسیدن به یك آینده اقتصادی در منطقه مهم است
یك فعال حزبی از نپال با قدردانی از برگزاری اجلاس احزاب آسیایی به میزبانی تهران گفت: از ونشیا بنیان گذار كمیته دائمی كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی تشكر می كنیم و این نشست برای رسیدن به یك آینده اقتصادی مهم است.
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، كومار در ادامه بیست و نهمین كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی اظهار داشت: برای رسیدن به تغییرات پایدار در نپال انتقال فكری در حال رخ دادن است، لازم است كه احزاب ما با سایر احزاب در منطقه ارتباط داشته باشند.
وی ادامه داد: در كشور ما احزاب زیادی فعالیت دارند كه تلاش های زیادی در این خصوص انجام می دهند، در چارچوب فرآیند صلحی كه ما در نپال آغاز كردیم برنامه های زیادی شروع شده است.
فعال حزبی از نپال همچنین گفت: در نشست های ما موضوعات زیادی مطرح شده است، راه ابریشم برنامه های مختلفی را در این زمینه ایجاد كرده و لازم است اعلام كنم كه كشورهایی كه در این منطقه هستند موضوعات فقر و مسائلی از این قبیل را حل كنند و ما باید فكر كنیم مشكلات كشورهای دیگر را چگونه می توانیم حل كنیم.
كومار افزود: ایجاد شبكه راه های ارتباطی می تواند به ما در حل مشكلات كمك كند، همكاری های زیادی در این خصوص لازم است و از این رو مردم و احزاب مختلف باید در این زمینه تلاش كنند تا تفكرات درست ایجاد شود.
وی تاكید كرد: لازم است در این زمینه تلاش های زیای انجام شود و راهكارهای مختلف در این خصوص در سازمان راه ابریشم وجود دارد كه می تواند یك برنامه صلح آمیز را ایجاد و بین سیستم های علمی، سیاسی و اجتماعی یك ارتباط برقرار كند.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین نشست كمیته دائمی كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین كنفرانس ویژه 'راه ابریشم' از روز گذشته با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و كشورهای مختلف جهان در محل سالن اجلاس سران برگزار می شود.
این كنفرانس بین المللی عصر امروز به كار خود پایان می دهد.
سیام**9314**6984
خبرنگار: امیر خان زاده**انتشار:مهرنوش خانزائی
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست