۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۴۴
کد خبر: 82817448
T T
۰ نفر
معاون وزیر ارشاد: سینما باید به عنوان صنعت شناخته شود

مشهد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همانگونه كه به تازگی چاپخانه ها در حوزه صنعت قرار گرفته اند سینما نیز باید در قوانین كشور یك صنعت محسوب شود.

علی اصغر كاراندیش جمعه شب در مراسم آغاز پانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد افزود: تا پایان امسال 100 سالن سینما به سالن های سینمای كشور افزوده می شود و در كنار این اقدام، دیجیتالی كردن مجتمع های فرهنگی و سینماها و راه اندازی سینماهای سیار نیز در دستور كار قرار دارد.
وی گفت: اگر جامعه ما به این باور برسد كه توسعه پایدار در همه حوزه ها منوط به توسعه پایدار در حوزه فرهنگ و هنر است بسیاری از مسائل و مشكلات جامعه حل خواهد شد.
كاراندیش افزود: در حوزه فرهنگ و هنر نیز سینما زبان بسیار گویا برای انتقال مفاهیم است.
وی اظهار كرد: هدف از برگزاری جشنواره های فیلم فجر در هر سال نیز پرداختن به مسائل ارزشی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی و تاثیرگذاری در این زمینه است.
وی گفت: گروه مالی توسعه هنر نیز با هدف حمایت از هنر كشور و با سرمایه بخش خصوصی و بانكها تاسیس شده كه آقای تقی زاده خامسی، شهردار مشهد در این زمینه نقش محوری داشته است.
در این مراسم از 'امیر غلامی' سازنده پردیس سینمایی اطلس مشهد قدردانی و از همسر مرحوم محبی
سرمهندس خراسانی ناو سانچی نیز دلجویی شد.
از حواشی این مراسم اعتراض حاتمی كیا به خارج نشدن دوربینهای فیلمبرداری هنگام شروع نمایش فیلم 'به وقت شام' بود.
حاتمی كیا وقتی متوجه روشن بودن دوربینها شد با برخاستن از جای خود از اتاق فرمان خواست كه پخش فیلم را متوقف كنند اما عوامل اتاق فرمان متوجه اشارات حاتمی كیا نشدند و وی به ناچار به روی سن رفت و مقابل صفحه سینما ایستاد تا آنها متوجه شده و پخش فیلم را قطع كردند.
حاتمی كیا با اعتراض به خارج نشدن دوربینهای فیلمبرداری هنگام پخش فیلم خواستار بیرون بردن این دوربینها از سالن شد و با صدای بلند گفت: با این كارهاست كه سرمایه ها بر باد می رود.
فیلم های جشنواره فیلم فجر به صورت اختصاصی اكران می شود و ضبط و تكثیر آنها با دوربینهای فیلمبرداری می تواند به فروش فیلم ضربه جبران ناپذیری وارد كند.
در طول برگزاری پانزدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد 20 فیلم در چهار سالن سینمایی اطلس، هویزه، آفریقا و شهید اصغرزاده این شهر به نمایش در می آید.
خبرنگار: كامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
1922 / 6053
۰ نفر