۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۱۹
کد خبر: 82817252
T T
۰ نفر
توسعه اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي به توسعه سياسي مي انجامد

تهران– ايرنا– رئيس كميته ملي المپيك و معاون شهردار تهران با بيان اين كه بستر توسعه در ايران توسعه سياسي است گفت: محصول توسعه اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي توسعه سياسي خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ايرنا، سيدرضا صالحي اميري عصر جمعه در بيست و نهمين كنفرانس بين المللي احزاب آسيايي در سالن اجلاس سران اظهار داشت: در برنامه سوم شهرداري تهران تلاش كرديم الگوي جديدي براي توسعه فراهم كنيم. در نگاه جديد توسعه شهري را مبتني بر شهر انسان مدار و اخلاق محور تعريف كرده ايم.
وي ادامه داد: براي رسيدن به چنين شهري با اين مختصات نيازمند ساز و كارهاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي هستيم. در حوزه اجتماعي 10 برنامه را به عنوان الزامات توسعه شهري اعم از ساز و كار اجتماعي، امنيت، سلامت، اخلاق اجتماعي و محيط زيست شهري، نشاط اجتماعي، حقوق شهروندي و توجه ويژه به آسيب ديدگان اجتماعي تعريف كرده ايم.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: بستر توسعه در ايران توسعه سياسي است و توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ذيل بستر توسعه سياسي سامان مي يابد. نتايج تحقيقات نشان مي دهد كه 89 درصد نخبگان كشور معتقدند بستر توسعه در ايران، توسعه سياسي است و همه اجزاي توسعه بايد ذيل اين توسعه شكل گيرد.
صالحي اميري افزود: اين ممكن نيست مگر در توجه به آموزش مستمر و ارتقاي دانش سياسي، شفافيت، عقلانيت و تعامل و سازگاري تعامل اجتماعي و سياسي و پذيرش رقابت سياسي در همه عرصه ها و تربيت مديران در نظام سياسي و قانونمندي فعاليت هاي سياسي است.
وي افزود: محصول توسعه اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي توسعه سياسي خواهد بود و توسعه سياسي زيرساخت توسعه ملي است و از اين منظر اگر هدف بلند ما براي رسيدن به نقطه آرماني شهري انسان مدار و اخلاق محور باشد الزاما بايد توسعه سياسي را ابتدا در سطح شهروندان و توسعه اجتماعي و فرهنگي در ذيل آن تعريف كنيم .
سيام **6984** خبرنگار: امير خانزاده* انتشار: محتشمي پور
۰ نفر