۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۰۳
کد خبر: 82817242
T T
۰ نفر
محسن هاشمی: احزاب سیاسی می توانند در توسعه پایدار شهری نقشی اساسی داشته باشند

تهران- ایرنا- رییس شورای شهر تهران با بیان اینكه احزاب سیاسی می توانند در توسعه پایدار شهری نقشی اساسی داشته باشند، گفت: باید توسعه شهری را در راستای توسعه كشور قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن هاشمی روز جمعه در بیست ونهمین نشست كمیته دائمی كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین كنفرانس ویژه راه ابریشم با بیان اینكه ما ناگزیر هستیم كه توسعه شهری را در راستای توسعه متوازن كشوری قرار دهیم، افزود: بسیاری از كشورها معاهده محیط زیستی را امضا كرده و به آن متعهد شده اند.
وی با اشاره به وجود احزاب مختلف در كشورهای گوناگون برای حفاظت از محیط زیست تصریح كرد: این احزاب معتقدند كه اقتصاد و محیط زیست در كنار هم هستند.
رییس شورای شهر تهران ادامه داد: در جوامع مردمسالار، احزاب نقش مهمی در رسیدن به توسعه پایدار شهری دارند و این احزاب، توانایی های مردم را به منصه ظهور می رسانند تا از این طریق بتوانند به توسعه پایدار برسند.
وی با بیان اینكه شوراهای شهری در واقع مجالس محلی هستند، خاطر نشان كرد: اگر سیستم و شورای شهر از برنامه های توانمندی برخوردار باشد، می توان مدیریت شهری توانمندی داشت.
هاشمی افزود: برای اینكه از ایجاد مشكل جلوگیری كنیم باید منابع مختلف مالی و سرمایه را مدیریت كنیم تا به یك توسعه پایدار دست یابیم و این كار بدون حضور مردم در این صحنه ها امكان پذیر نمی باشد.
وی افزود: اگر امكانات به خوبی مدیریت نشوند نمی توانند اثرگذار باشند و در این زمینه تشكل های مردم محور می توانند، نقش توسعه پایدار شهری را ایجاد كنند كه حضور احزاب نیز می تواند در این زمینه موفق باشند.
رییس شورای شهر تهران خاطر نشان كرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در این زمینه تلاش های فراوانی كردند، همچنین تلاش زیادی برای توسعه احزاب در كشور داشتند.
وی افزود: اگر احزاب سیاسی بخواهند با نگرش توسعه پایدار شهری پیش روند می توانند با رای و اراده مردم در این مسیر قرار گیرند.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین نشست كمیته دائمی كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین كنفرانس ویژه 'راه ابریشم' صبح امروز –جمعه- با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه در محل سالن اجلاس سران با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و كشورهای مختلف جهان آغاز به كار كرد.
این كنفرانس به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشاركت صد نفر از رهبران، دبیران كل و مقامات ارشد 40 حزب و سازمان سیاسی از 25 كشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آغاز به كار كرده است.
شركت كنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی 'نقش احزاب در كاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی، احزاب و توسعه پایدار شهری و نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم' سخنرانی می‌ كنند.
سیام**9103**1440
خبرنگار: حمید شهریاری** انتشار: گلشن

سرخط اخبار سیاست