۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82817051
T T
۰ نفر

نخستین المپیاد ورزش های همگانی در خلخال آغاز شد

۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82817051
نخستین المپیاد ورزش های همگانی در خلخال آغاز شد

اردبیل - ایرنا - نخستین دوره المپیاد ورزش های همگانی خلخال گرامیداشت دهه فجر با شعار ورزش آری و اعتیاد هرگز روز جمعه در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، فرماندار خلخال در آئین افتتاحیه این المپیاد ورزشی كه با حضور صدها نفر از ورزشكاران و علاقمندان به رشته های مختلف ورزشی در سالن تختی این شهر برگزار شد، از توسعه ورزش های همگانی در جامعه به عنوان یكی از عوامل مهم در ارتقای سطح سلامتی جامعه و ایجاد نشاط اجتماعی یاد كرد.
فریدون بابایی با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با توجه به افزایش روز افزون بیماری های غیر واگیردار در جامعه امروزی همچون افزایش وزن ، فشار خون ،دیابت ، چربی و بیماری های قلبی و عروقی و نیز بیماری های خاص اختصاص بخشی از اوقات روزانه مردم به ورزش می تواند از ابتلا به این گونه بیماری ها پیشگیری كند.
سید ناصر میرمرسلی ، رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال هم در این آئین از برنامه ریزی برای برگزاری 70 برنامه ورزشی و فرهنگی و اجرای 10 همایش و جشنواره ورزشی در دهه فجر امسال خبر داد.
وی با بیان اینكه 50 مسابقه و برنامه ورزشی به همراه 20 برنامه فرهنگی برای دهه فجر تدارك دیده شده، افزود: همایش پیاده روی با خانواده ، دوچرخه سواری ، جشنواره ورزشی كارمندان ، جشنواره ورزشی كودكان ، جشنواره ورزش های بومی و محلی در 2 شهر هشجین شاهرود ، همایش صعود زمستانی به قله عجم و سومین قله مرتفع آق داغ و چند جشنواره و همایش دیگر از جمله برنامه های پیش بینی شده ورزشی است.
وی گفت: نخستین المپیاد ورزشی همگانی خلخال با هدف ترویج و توسعه فرهنگ ورزش همگانی در جامعه و در هشت رشته ورزشی از جمله روپایی ، والیبال سه نفره ،طناب زنی ،شوت بسكتبال ،پنالتی هدفمند ، داژبال و چند رشته ورزشی دیگر با حضور ورزشكاران دختر وپسر برگزار می شود.
اجرای حركات نمایشی ورزشی در رشته های ورزشی مختلف از جمله ژیمناستیك حلقه زنی و طناب زنی توسط نونهالان و نوجوانان ورزشكار از جمله برنامه های افتتاحیه نخستین المپیاد ورزش همگانی خلخال بود.
ب راساس این گزارش همچنین همایش پیاده روی با خانواده خلخال گرامیداشت دهه فجر در هوای سرد و یخ زده زمستانی این شهر برگزار شد.
در این همایش صدها نفر بدون توجه به سرمای هوا همراه با خانواده در پیاده روی شركت و با گرمای حضور خود در این حركت ورزشی برسرمای حاكم در هوا و شهر غلبه كردند.
فریدون بابایی فرماندار خلخال در این همایش با تبریك دهه فجر و با تقدیر از دست اندركاران برگزاری و نیز شركت كنندگان همایش پیاده روی استقبال گرم خانواده ها از این حركت ورزشی در یك روز سرد زمستانی را حاكی از علاقه مردم این شهر به ورزش دانست.
وی با بیان اینكه ورزش از مهم ترین عوامل سلامتی انسان و نیز طراوت و شادابی جامعه امروزی است گفت: توسعه ورزش های همگانی در بین افراد جامعه به عنوان عامل ارتقای سطح سلامتی مردم و ایجاد نشاط اجتماعی از اهداف دولت بوده كه در این امر اداره ورزش و جوانان خلخال با برگزاری بیشترین تعداد جشنواره ها و همایش های ورزش همگانی در سال جاری موفق به كسب رتبه برتر استان اردبیل شده است.
وی از اجرای طرح جاده سلامت در خلخال خبرداد و گفت: این جاده كه با هدف ایجاد مسیری مناسب پیاده روی با خانواده دایمی برای استفاده چهار فصل عموم مردم راه اندازی می شود، از شهر خلخال آغاز و با گذر از منطقه كمر خونه روستای خوجین به منطقه نمونه گردشگری ازناو ختم خواهد شد.
وی اظهار كرد: این طرح از طرح های مهم گردشگری شهرستان است كه مطالعات آن پایان یافته و عملیات اجرایی آن نیز از سال آینده توسط بنیاد مسكن خلخال اجرا می شود.
در این همایش به 40 نفر از شركت كنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا و از تلاش آنها در ترویج فرهنگ ورزش در جامعه تجلیل شد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
7119/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها