۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷
کد خبر: 82816837
T T
۰ نفر
نقش موثر احزاب در مقابله با افراط گرایی و مقابله با تنش ها

تهران– ایرنا– رییس بیست و نهمین كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین كنفرانس راه ابریشم با اشاره به نقش موثر احزاب در مقابله با افراط گرایی و كاهش تنش های افراط گرایی و چگونگی مقابله با این تنش ها برای یافتن راهكاری در این ارتباط گفت: نقش راه ابریشم در این زمینه نقش مهمی است و می تواند كمك حال این نشست باشد.

به گزارش ایرنا، حسن غفوری فرد پیش از ظهر جمعه در آئین گشایش كنفرانس اظهار داشت: راه ابریشم ملت های مختلف آسیایی را به هم اتصال داده و توانسته غرب آسیا را به شرق آسیا و چین اتصال دهد؛ این جاده باعث شده است كه طرف های فرهنگی كه در كنار این راه قرار دارند، تبادل نظر داشته باشند و امید است این ارتباط همچنان برقرار باشد.
وی افزود: حضور این عزیزان می تواند موضوعات اقتصادی و سیاسی را در خود جای داده و كمك حال ما باشد. برای رسیدن به این هدف، با دبیركل كنفرانس احزاب آسیایی مذاكراتی داشتیم و تصمیم گیری های اولیه شده است و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مذاكراتی را در زمان حیات حمایت می كردند كه این نشست ها هر چه بیشتر برگزار شود و در این زمینه با علی لاریجانی صحبت هایی شده كه حامی نشست و برنامه بوده است.
وی ادامه داد: 40 حزب سیاسی در این نشست از كشورهای مختلف آسیایی شركت كرده اند كه بیشتر این ها در سازمان های حزبی كشورهای خود فعال هستند. در این نشست موضوعاتی را می خواهیم مورد بحث قرار دهیم كه سازمان ها و احزاب سیاسی در این زمینه چه كارهایی می توانند انجام دهند.
غفوری فرد گفت: كشورمان با توجه به قرار گرفتن در غرب آسیا مشكلات این چنینی را به عینه تجربه كرده است.

**رییس خانه احزاب: باید به سمت خلا سلاح جهانی حركت كنیم
همچنین حسین كمالی رئیس خانه احزاب ایران گفت: احزاب می تواند دولت ها را در رسیدن به جهانی عاری از خشونت یاری كنند.
وی افزود: در جهانی كه خشونت و تروریست در آن نقش اساسی دارد اجلاس هایی كه در همزیستی مسالمت آمیز و ساخت جهانی عاری از خشونت برگزار می شود، دارای اهمیت زیاد است.
كمالی گفت: احزاب ایران معتقدند در سایه دوستی ها و تبادل نظر ها می توانیم به وفاق دست یابیم و خشونت را از بین ببریم و این كنفرانس نشان دهنده دغدغه همه ما در شرایط مساعد برای كاهش تنس های مذهبی و رویارویی با افراط گرایی و توسعه همكاری های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و این كار جز با همكاری احزاب سیاسی و دولت های آنها امكان پذیر نیست. ما باید به سمت خلا سلاح جهانی حركت كنیم.
بیست و نهمین نشست كمیته دائمی كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین كنفرانس ویژه 'راه ابریشم' صبح جمعه با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه در محل سالن اجلاس سران با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و كشورهای مختلف جهان آغاز شد.
این كنفرانس به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشاركت صد نفر از رهبران، دبیران كل و مقامات ارشد 40 حزب و سازمان سیاسی از 25 كشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آغاز به كار كرده است.
شركت كنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی 'نقش احزاب در كاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی، احزاب و توسعه پایدار شهری و نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم' سخنرانی می‌ كنند.
سیام 6984

سرخط اخبار سیاست