رسولی: گفت و گوی ملی یكی از طرح های اثرگذار در پیشبرد اداره بهتر كشور است/ احزاب ابتكار عمل را در دست گیرند

تهران - ایرنا - عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح ‌طلبان گفت: یكی از طرح ها و برنامه های اثرگذاری كه می تواند به اداره بهتر كشور كمك كند، گفت و گوی بین احزاب، شخصیت ها و مجموعه صاحبان فكر حول محور منافع ملی است.

حسن رسولی روز پنج شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا در خصوص مبحث گفت و گوی ملی كه بارها از سوی مسوولان نظام مورد تاكید قرار گرفته است، اظهار داشت: بدون تردید یكی از مشكلات عمومی جامعه ایران وجود شكاف های گوناگون از قبیل شكاف های نسلی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.
وی افزود: علاوه بر این شكاف ها، ناچیز بودن ضریب انسجام و همگرایی بین دو جناح اصلی سیاسی و انقلابی كشور یعنی اصولگرایان و اصلاح طلبان كه به روابط و مناسبات قوای سه گانه و سایر نهادهای انقلابی تسری پیدا كرده است، نیز در زمره چالش های جدی كشور ما قرار دارد.

**ضرورت ترجیح منافع ملی بر مصالح جناحی
رسولی گفت: با توجه به بروز و ظهوری كه از فعال شدن برخی از این گسل ها طی یك ماهه اخیر مشاهده شد، یكی از فوری ترین اقدامات موثر مرجح دانستن منافع ملی و صیانت و حفاظت از انقلاب به مصالح و دیدگاه های جناحی است.
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح ‌طلبان توضیح داد: چرا كه در این صورت در بین اصحاب انقلاب اعم از اصولگرا و اصلاح طلب و صرف نظر از جایگاه هایی كه در حاكمیت و حوزه سیاسی عمومی دارند، برای اداره بهتر كشور همبستگی و همگرایی ایجاد می شود.
وی اظهار داشت: یكی از طرح ها و برنامه هایی كه می تواند به پیشبرد این راهبرد كمك كند گفت و گوی ملی بین احزاب، شخصیت ها و مجموعه صاحبان فكر حول محور منافع ملی است.

**احزاب ابتكار عمل را به دست گیرند
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح ‌طلبان همچنین در خصوص راهكارهای دستیابی به گفت و گوی ملی با تاكید بر تحزب در كشور گفت: راهكار اصلی این است كه صدا و سیما، كرسی های آزاد اندیشی، شوراهای مركزی و دفاتر سیاسی احزاب و شخصیت ها بر اساس این باور بدون این كه منتظر پیشقدم شدن دیگران باشند ابتكار عمل را به دست گیرند.
رسولی گفت: اینها لازم است در جهت نزدیك كردن دیدگاه ها حول محور منافع ملی، ارزش های انقلاب اسلامی و تحكیم مبانی نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به یك گفتمان و باور مشترك به گفت و گو بنشینند.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری چندی پیش در بیست و سومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشكی رازی گفت: آمریكا به دنبال آن است كه فضای ایران را برای كار نامطمئن جلوه دهد ؛ به نظر من بهترین راه حل نشان دادن وحدت و انسجام و راه اندازی گفت وگوی ملی است.
سیام**6984** **گفت و گو: امیر خانزاده**انتشار: كتایون لامع زاده
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست