۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۴۵
کد خبر: 82814738
T T
۰ نفر
منتظری:اقدام 'دختر خیابان انقلاب' با القائات خارج از كشور انجام می‌شود

تهران - ایرنا - دادستان كل كشور با اشاره به اقدام دختری كه در خیابان انقلاب، حجاب خود را نزد عموم برداشته است، گفت: این اقدام، یك حركت بچگانه و از روی تحریك احساسات و القائات خارج از كشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی مسئولان حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران افزود: این امر جزئی است و در مجموعه 80میلیون نفری كشور ما شاهدیم كه بانوان محجبه، با چادر یا حجاب تعریف شده و دارای پاكدامنی و عفاف لازم هستند و به خودشان اجازه این حركات را نمی دهند.
منتظری تاكیدكرد: خانم ها توجه داشته باشند كه در كشور ما، حجاب لازم است و كسانی كه اعتقاد به اسلام دارند آن را رعایت می كنند و به آن ملتزم هستند و افراد دیگر هم باید بدانند كه حفظ حجاب، رعایت قانون كشور ما است.
وی ادامه داد: كسی حق ورود به زندگی خصوصی افراد را ندارد اما باید توجه كرد در جامعه باید ملتزم به قوانین باشیم.
دادستان كل كشور گفت: به نظر من كسانی كه این كارها را می كنند از روی نادانی و تحریك احساسات و القائاتی است كه از خارج كشور، انجام می شود و این حركات بچگانه است؛ باید توجه داشته باشند كه این حركات تاثیری بر جامعه ما ندارد.
منتظری اضافه كرد: اگر كسی بی حجاب باشد، جرم است و از نظر قانونی باید تحت تعقیب قرار گیرد اما اعتقاد داریم كه با تذكر باید فرد متنبه شود.
دادستان كل كشور با اشاره به مسائل و سوء استفاده های اخیر برخی مدیران نفتی، گفت: دستگاه های اجرایی باید قبل از وقوع جرم، اقدام پیشگیرانه داشته باشند و مانع از به وجود آمدن چنین اتفاقاتی شوند نه اینكه شاهد فرار این افراد باشیم.
وی افزود: این طبیعی است كه در دستگاه ها ، افراد ناسالمی هم باشند اما دستگاه ها باید نظارت ها را افزایش دهند تا تعداد مجرمان كاهش یابند.
منتظری اضافه كرد: شاهد هستیم كه این نوع سوء استفاده ها را فرد یا افراد در سطح كلان انجام داده اند و این موضوع نشان می دهد كه فرد یا افرادی، زمینه را برای آنان مهیا كرده اند و بعد از اینكه آنها فرار كردند، آقایان فهمیده اند.
دادستان كل كشور تاكید كرد: با توجه به اینكه در این خصوص رقم مشخص نیست نمی توانیم اظهار نظر كنیم.
منتظری در پاسخ به سئوالی درباره شناسایی افراد دو تابعیتی نیز گفت: از وزارتخانه های خارجه و اطلاعات، خواسته ایم كه فهرست افراد دو تابعیتی را بدهند اما پاسخ لازم را از دستگاه اطلاعاتی دریافت نكرده ایم.
وی افزود: دستیابی به اطلاعات افراد دو تابعیتی، مشكل است به دلیل اینكه خودشان هم اعلام نمی كنند اما درخواست ما از دستگاه اطلاعاتی این است كه این افراد دو تابعیتی را شناسایی و اسامی آنها را اعلام كند.
دادستان كل كشور در مورد بی برنامگی‌ها و سرگردانی مردم در فرودگاه امام خمینی(ره)در پی بارش برف اخیر گفت: من به معاون مربوطه تاكید كردم كه این مسئله هواپیماها را پیگیری كند، ضمن اینكه این موضوع از قبل مورد بررسی ما قرار گرفته بود و متاسفانه هواپیمایی ها در حق مسافران احجاف می كنند و این مسئله باید ساماندهی شود. از مدیران هواپیمایی می خواهیم وضعیت نابسامان هواپیمایی را در مورد قیمت بلیت و همین طور ساعات و تاخیر پرواز ها سامان دهند.
وی اضافه كرد: موضوع دفاع از حقوق عمومی را باید به صورت جدی در نظر داشته باشیم و وظیفه داریم در خدمت مردم باشیم.
وی در مورد عملكرد دادستان‌های شهرهای مختلف و اینكه آیا این افراد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: ما بر مجموعه دادسراها و دادستانی ها نظارت سیستمی و میدانی داریم و همینطور سامانه‌ای در دادستانی كل كشور ایجاد شده كه همه شهروندان می توانند اگر شكایتی دارند از این طریق منتقل كنند.
منتظری در مورد سرانجام پرونده‌های مربوط به قاچاق كالا و ارز كه پیش از این گفته بود برخی از خانواده مسئولان در این مورد نقش دارند، گفت: در مورد اسامی این افراد تا زمانی كه جرمشان قطعی نشده باشد مجاز به اعلام نیستیم.
وی ادامه داد:نكته ای كه در این زمینه وجود دارد بحث قاچاق كاملا پیچیده است و اطلاعاتی داریم كه نشان می دهد عواملی دست دارند، این حجم از كالا بدون دخالت افرادی نمی‌تواند انجام گیرد آنچه كه در مورد سرانجام این موضوع می‌توانم بگویم این است كه پیگیر هستیم و هنوز به نتیجه مملوس نرسیده‌ایم كه به بخواهیم اسامی را اعلام كنیم. اگر روزی كه فكر نمی‌كنم خیلی طولانی باشد قطعا رسیدگی‌های لازم انجام خواهد شد.
وی افزود:‌ در زمینه موضوع قاچاق كالا و ارز مردم باید توجه بیشتری داشته باشند و سعی كنند كه از كالاهای داخلی استفاده كنند و هم اینكه اطلاعاتی را كه دارند در اختیار مقامات مسئول بگذارند. یكی از مهمترین راه‌هایی كه مسئولین می توانند برخورد كنند داشتن اطلاعات است.
دادستان كل كشور در مورد رونمایی از سامانه آموزش ضابطین اظهار كرد: ما از نظر قانونی وظیفه داریم كه به ضابطان آموزش بدهیم و این مسئله به عهده دستگاه قضایی گذاشته شده است. براداران ما در نیروی انتظامی سامانه‌ای را فراهم كرده‌اند و بحث‌هایی انجام شده كه توانستیم این تعامل را ارتقا دهیم و بتوانیم برای آموزش نیروهای انتظامی به عنوان ضابط اقدام كنیم.
اجتمام**2181**9185**1021
خبرنگار: ناهید حاجی خانی ** انتشار: حسین نوروزیان
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه