۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷
کد خبر: 82814666
T T
۰ نفر

دادستان كل كشور:مدیر ضعیف، مدیریت را رها كند

۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷
کد خبر: 82814666
دادستان كل كشور:مدیر ضعیف، مدیریت را رها كند

تهران - ایرنا - دادستان كل كشور گفت: اگر مدیری نمی تواند یك شهر كلان را مدیریت كند و ضعف هایی دارد، مدیریت را رها كند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز چهارشنبه در گردهمایی مسئولان حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی افزود: اگر مدیری نمی تواند یك دستگاه و وزارتخانه را خوب مدیریت كند عذرخواهی كند و كار خود را به افراد توانمند بسپارد.
وی ادامه داد: دستگاه قضا، دفاع از حقوق عمومی را با اعتبار به جایگاه قانونی خود سرلوحه كارهایش قرار داده است و ما می توانیم در این عرصه ورود پیدا كنیم.
منتظری با اشاره به اینكه گاهی تا پاسی از شب، مسائل را پیگیری می كنم، افزود: در خصوص بارش برف كه در چند روز اخیر شاهد آن بودیم ، وقتی شنیدم كه مسافران در فرودگاه امام خمینی (ره)، جا مانده اند با مسئولان مربوطه تماس گرفتم و موضوع را پیگیری كردم.
وی خاطرنشان كرد: چرا شركت های هواپیمایی قیمت بلیط خود را در این بارندگی های اخیر بالا برده اند و كرایه تاكسی ها نیز با افزایش روبرو بوده چرا باید شاهد چنین مدیریتی باشیم و حتی در فرودگاه امام شاهد دادن شعارهایی مانند 'مدیر بی كفایت، خجالت، خجالت' باشیم.
دادستان كل كشور تاكید كرد: تنها پشت میز نشینی درست نیست. باید از نزدیك در جریان كارها و مسائل بود و آنها را مدیریت كرد و در مدیریت باید توان خودمان را بكار بگیریم و به مردم خدمت كنیم، اگر چنین نیست ، پست خودمان را به دیگران واگذار كنیم.
وی تصریح كرد: مردم انتظار مدیریت با صداقت و كفایت را دارند ؛ قدری خط مدیریت را از جریان های سیاسی جدا كنیم. زیرا سیاسی كاری ها برای مردم به مثابه زهر و كشنده است. من مدیر باید بدانم در جمهوری اسلامی ایران براساس ضوابط حركت كنم. نباید برای مال اندوزی كیسه بدوزیم چراكه از ابتدا به سطح حقوق و دستمزد به خودمان رضایت دادیم اما اگر قرار باشد این میز و پشت میزنشینی و پست به عنوان پركردن جیب باشد ، وای به حال ما.
دادستان كل كشور در بخش دیگری از سخنان خود با تبریك ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا گفت: نیروی انتظامی در حوادث و اغتشاشات اخیر كه از سوی دشمن طرح ریزی شده بود با تدبیر و حوصله -كه قابل تحسین بود- و همچنین دادن هزینه های ارزشمندی به نحو مطلوب عمل كرد.
منتظری ادامه داد: هرگز خدمات نیروی انتظامی در ایجاد امنیت و استقرار ثبات در جامعه از انظار مردم و مسئولین و به ویژه فرماندهی كل قوا، پوشیده نیست و این خدمات هنگامی كه توام با ایمان و معنویت باشد ، موید خداوند متعال است و در این شرایط ، نصرت از سوی خداوند وعده داده شده است آنچنانكه در انقلاب اسلامی در حوادثی مانند صحرای طبس و هشت سال دفاع مقدس با حضور نیروهای خالص، شاهد نصرت ها بودیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش حضرت زهرا (س) در خطبه فدكیه گفت: بانوی بزرگ اسلام فرمودند كه خداوند ایمان را برای شما ، پاك كننده قرار داده است تا از هر شركی پاك باشید و فرمودند كه خداوند اطاعت از اهل بیت (ع) را برای مردم موجب برقراری نظم قرار داده است.
وی در ادامه سخنانش تاكید كرد : براساس فرمایشات حضرت زهرا (س) ، محور وحدت جامعه ، امام معصوم در زمان حیات امام معصوم و در زمان غیبت نیز ولایت فقیه است.
دادستان كل كشور اضافه كرد: امام خمینی (ره) در طول حیات خود با رهبری مدبرانه خود ، تمام توطئه های دشمن را دفع كردند و همچنین بعد از رحلت ایشان نیز رهبر معظم انقلاب، توطئه های گوناگون كه دشمن ایجاد كرده بود را نقش بر آب كردند و این نشانه همان است كه رهبر ، محور وحدت جامعه است.
منتظری گفت: امروز وحدت كسانی كه مسئولیت جامعه را برعهده دارند و همچنین كسانی كه ایجاد امنیت می كنند نیز بسیار مهم است زیرا اقتدار و پیشرفت كشور در عرصه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی مرهون امنیت است.
منتظری گفت :اگر امنیت نباشد امكان پیشرفت علمی نداریم و سیاسیون نمی توانند بر اساس خط خود حركت كنند و همچنین فرهنگ جامعه و اركان نظام آسیب خواهد دید بنابراین همه چیز مرهون امنیت است .
وی خاطرنشان كرد: امنیت دارای سه ضلع، نیروهای انتظامی و نظامی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و نیروهای قضایی است. اگر با هم تعامل داشته باشند امنیت بی‌بدیل را ایجاد می كنند و اگر هم نباشد این موتور صحیح كار نخواهد كرد در دستگاه قضایی، نیروهای انتظامی و دستگاه های اطلاعاتی باید هم افزایی و هماهنگی در حد اعلا وجود داشته باشد.
وی اعلام كرد: بنده به عنوان یك مسئول دستگاه قضا عرض می‌كنم در ایجاد امنیت و پایداری امنیت از برداشتن هیچ گام موثری در افزایش هم افزایی دریغ نخواهم كرد .
دادستان كل كشور خطاب به مسئولان تاكید كرد: هر جایی سرو صدا و نشانی از عدم هماهنگی می‌بینید ، حتما اطلاع دهید.
وی تاكید كرد: دشمن با تمام قوا برنامه‌ریزی می‌كند و با استفاده از فضای مجازی توطئه‌های خود را هدایت می‌كنند و عناصری هم در داخل كشور به خدمت گرفته است كار به جایی می‌رسد كه می‌بینیم كه رئیس جمهور آمریكا توئیت می كند به اغتشاشگران و به آنها خط می دهد و آنها را هدایت و حمایت می‌كند و این نشان می‌دهد كه پشت پرده چه چیزهایی است.
وی گفت :البته اعتقاد نداریم همه كسانی كه در صحنه بودند همه دشمن هستند، خط مردم كه خواسته هایی داشتند باید از دشمنان جدا باشد مردم توجه داشته باشند كه دشمن در جهت بهره برداری است و همان تعداد اندك هم كه آمده بودند در صحنه، خط خودشان را جدا كردند .
منتظری اعلام كرد:آن تعداد بسیار اندكی هم در میدان باقی ماندند ،بررسی‌ها و تحقیقات و بازجویی ها نشان داد از این اندك هم كسانی بودند كه فریب خوردند و فریب خوردن آنها واقعاً مشخص بود .
وی اضافه كرد: به عنوان مثال كسی كه پرچم را پایین كشید یك نوجوان ۱۵ تا ۱۶ ساله بود و كسی به او گفته بود كه به او پول می دهد تا پرچم را پایین بكشد این نوجوان به خاطر اندكی پول فریب خورده است ،وقتی این كار را می‌كند، كسی كه او را تشویق كرده بود، رفته بود و دیگر خبری از او نبود.
وی ادامه داد :چهار تا نوجوان با اندك پولی خام می كنند و نشان می دهد چقدر به وحشت و هراس افتاده اند این چنین است كه دشمن هم از این صحنه ها بهره برداری می كند.
منظری گفت :دشمن با همه تلاش و هزینه‌ای كه كرد حضور مردم همچون آبی بر آتش بود و در این زمینه حضور نیروی انتظامی قابل تقدیر بود،اما هرگز دشمن دست از دشمنی خود برنداشته است تا اینكه بعد از آن قاعله و بعد از آرامش ها نیز شاهد بودیم كه مجدداً شروع كردند و فراخوان می‌دهند و از شبكه رها شده جهنمی و مجازی استفاده می كنند .
وی افزود :عده‌ای از فریب خورده ها می خواهند در دهه فجر تجمعاتی داشته باشند نباید اجازه دهیم، دشمن به دنبال آشوب است و می داند كه به هدفش هم نمی‌رسد.
دادستان كل كشور افزود: به فرموده رهبری آنها حركتی انجام دادند كه به نتیجه نرسید اما آسیب‌ها زدند، شاید هم دوباره انجام دهند .
وی خاطرنشان كرد: وظیفه دستگاه قضا ،نیروی انتظامی و نیروهای اطلاعاتی امروز سنگین است و با اقتدار باید حضور داشته باشند و نباید اجازه دهیم دشمن تیرش را به هدف بزنند.
وی ادامه داد :همه وظیفه داریم در ایجاد امنیت و ایجاد فضاهای خوب برای مردم تلاش كنیم و در این خصوص مسئولیت ناجا سنگین است .
منتظری تصریح كرد:امروز ما در منطقه ای زندگی می‌كنیم كه در چهار طرف از آتش اختلاف از ناحیه استكبار و صهیونیسم پر است ،اما بالاترین امنیت را داریم. و تلاش نیروهای انتظامی ، قضایی ،اطلاعاتی و سپاه را ارج می نهیم و همه در خدمت مردم هستیم .
وی با بیان اینكه شرایط كنونی كشور اقتضا می‌كند كه در همه عرصه ها هوشیار باشیم ،ادامه داد:یكی از توطئه های دشمن، ایجاد نوعی ناامیدی و سلب اعتماد است و نباید این سلب اعتماد مردم از نظام را دست كم گرفت این نظام فقط با خواست مردم و حمایت ها و پشتیبانی های مردمی استمرار یافته است این حضور را باید ارج نهیم .
وی افزود :دشمن با دروغ پراكنی در فضای مجازی رها شده و آلوده، در جهت سلب اعتماد و ناامیدی در بین مردم است و در برخی موارد هم مسئولین بهانه به دست دشمنان می دهند و گاهی از این كه كارهای برخی از مدیران ضعیف است ،آنها هم بهره برداری می كنند.
وی ادامه داد :اگر مدیران توانمند باشند نباید اجازه بدهند یك حادثه معمولی تبدیل به یك جریان شود تا دشمن سوء استفاده كند .
وی تاكید كرد :در حادثه بارش برف اخیر، شاهد ضعف هایی بودیم كه ایجاد نارضایتی می كنند مدیران باید بتوانند با كمترین هزینه، حوادث را مدیریت كنند و اگر مدیری نمی‌تواند كار كند و یك شهر كلان را مدیریت كنند و ضعف‌هایی در مدیریت دارد مدیریت را رها كند.
در این گردهمایی سامانه مجازی آموزش مدیریت ضابطین قضایی با حضور دادستان كل كشور و فرمانده نیروی انتظامی رونمایی شد.
اجتمام**2181 ** 1569
خبرنگار: ناهید حاجی خانی ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

سرخط اخبار جامعه