۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82811140
T T
۰ نفر
معاون رئيس جمهوري: دولت مصمم به عملياتي كردن منشور حقوق شهروندي است

شيراز- ايرنا- معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده، يكي از اقدامات اساسي دولت در زمينه كاهش تبعيض ها و توجه به حقوق شهروندان را تهيه و تدوين منشور حقوق شهروندي دانست و گفت: البته نگاه دولت اين نيست كه اين منشور در كلام و گفتار مسئولان خلاصه شود بلكه به دنبال اين هستيم كه در سطوح شهروندي آنرا عملياتي و پياده سازي كنيم.

به گزارش ايرنا، دكتر معصومه ابتكار، يكشنبه در دومين همايش كشوري كانون هاي دانشجويي همياران با رويكرد اجتماعي شدن امر پيشگيري در شيراز افزود: يكي از رويكردهاي مهم دولت، كاهش آسيب ها و مقابله با خشونت است كه در معاونت امور زنان و خانواده با مقوله خشونت به شكل خاص و راهبردي برنامه ريزي كرده ايم.
وي ادامه داد:در همين جهت، مباحث مهمي همچون لايحه امنيت اجتماعي زنان در مقابل خشونت كه آخرين مراحل خود را سپري مي كند و به زودي به مجلس و دولت ارسال مي شود و همچنين پيگيري لايحه حمايت از كودكان و نوجوان كه در كميسيون حقوقي و قضايي مجلس آخرين مراحل خود را گذرانده در دستور كار قرار گرفت.
او اظهار كرد: اميدواريم فضاي كشور با اجراي اين قوانين و با ارتقاي سطح آگاهي ها و فرهنگ، به يك فضاي آزاد و امن براي مردم و ناامن براي متخلفاني كه با خشونت مي خواهند كار خود را پيش ببرند تبديل شود.
معاون رئيس جمهوري درامور زنان و خانواده، يكي از مهمترين اقدامات موثر در زمينه پيشگيري را مراكز مشاوره و اورژانس هاي اجتماعي 123 دانست و افزود: اورژانس اجتماعي 123 مامني براي بي پناهان و كساني است كه حس مي كنند به پايان خط رسيده اند و اين مركز اگر به درستي ترويج داده شود وجود آن مي تواند يك عامل بازدارنده براي متخلفان و افرادي باشد كه عليه زنان، كودكان و سالمندان دست به خشونت مي زنند.
ابتكار بيان كرد: يكي از رويكردهايي كه در دولت تدبير و اميد دنبال مي كنيم و اميدواريم بتوانيم كانون هاي دانشجويي همياران را هم با خود همراه كنيم، موضوع گفت و گوي ملي خانواده و بين نسلي است.
وي، با بيان اينكه امروز گفت و گو در خانواده ها به حداقل رسيده افزود: مساله خانواده از مهمترين مسائلي است كه با آن مواجه هستيم و براي همين گفت و گوي ملي خانواده و بين نسلي را به عنوان يكي از راهكارها براي عبور از شرايط موجود در دستور كار قرار داده ايم، گفت و گويي كه شنيدن اساس آن باشد و بر اساس آن حرف جوانان و نسل امروز را بشنويم و بتوانيم بسياري از شرايطي كه به ناديده گرفته شدن نسل جوان منتهي شده را تغيير دهيم و ارتباط بين خانواده ها را گسترش دهيم.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: امروز جوامع بسياري در بحث هويت خانواده با چالش مواجه هستند كه يكي از بارزترين دلايل آن فضاي مجازي است.
وي افزد: امروز افراد زمان بسياري را در فضاي مجازي صرف مي كنند و ارتباطات چهره به چهره و خانوادگي كمتر شده و اين اثرگذاري زيادي در نوع روابط و مباحث روحي و رواني افراد و شكل گيري شخصيت افراد دارد.
ابتكار گفت: در 2 دهه گذشته در خانواده ها به طور متوسط 2 ساعت گفت و گو بين افراد رد و بدل مي شد كه امروز اين ميزان در دنيا و همچنين كشور ما به 20 دقيقه رسيده است.
او گفت: همه اينها از معضلات فضاي مجازي است كه رفته رفته در حال غلبه پيدا كردن بر فضاي واقعي است.
وي افزود: البته اين بدان معنا نيست كه بايد همه فضاي مجازي را آسيب ببينيم بلكه بايد بكوشيم كه با استفاده از اين امكانات و ظرفيت هاي آن، توانمندي و آگاهي خود را افزايش دهيم.
خبرنگار: سارنگ عبداللهي ** انتشاردهنده: غلامرضا مالك زاده
6122 /1876

سرخط اخبار استان‌ها