۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۳۵
کد خبر: 82808757
T T
۰ نفر
رئيس ديوان عدالت اداري: رسيدگي سريع به پرونده ها بخشي از عدالت است

تهران- ايرنا- رئيس ديوان عدالت اداري بر سرعت رسيدگي به پرونده ها تأكيد كرد و گفت: رسيدگي سريع به پرونده ها بخشي از عدالت است و اگر شخصي حقي در موضوعي دارد با حكم عادلانه و به سرعت بايد رسيدگي شود.

به گزارش روز جمعه ايرنا از ديوان عدالت اداري، حجت الاسلام و المسلمين محمدكاظم بهرامي در اختتاميه چهارمين همايش مديران دفاتر استاني افزود: تعداد پرونده هاي وارده بيش از ظرفيت ديوان است و در ماه گذشته حدود ١٤هزار پرونده در شعب بدوي مختومه شده است در حالي كه آمار مشابه سال گذشته هفت تا هشت هزار پرونده مختومه است كه بابت آن، از تلاش قضات و كاركنان قدرداني و تشكر مي كنيم.
وي اظهار كرد: در موضوعات مشابه كه حجم پرونده ها افزايش مي يابد با تعامل دستگاه مربوطه مي توان از اين حجم پرونده جلوگيري و با صدور رأي وحدت رويه سرعت كار را بيشتر و از اطاله دادرسي جلوگيري كرد.
رئيس ديوان عدالت اداري يادآور شد: بار سنگيني از ديوان عدالت اداري بر دوش مديران دفاتر استاني است و حدود نيمي از پرونده ها در استانها ثبت و ارسال مي شود.
بهرامي با بيان اينكه بيشترين آمار پرونده هاي ارسالي از استان اصفهان است، اظهار كرد: ارشاد و راهنمايي مديران دفاتر استاني كمك بسزايي در جلوگيري از تشكيل پرونده ها مي كند و از ورود موضوعاتي كه ديوان عدالت اداري صلاحيت رسيدگي به آنها ندارد، جلوگيري مي شود.
وي به تفكر، تحول و ابتكار در امور تأكيد كرد و گفت: ابتكار در امور موجب تسهيل در انجام كارها مي شود و در چند ماه گذشته تحولاتي هم در ديوان عدالت اداري شكل گرفت و معاونت هاي جديد تأسيس شد و توانستيم با دقت و سرعت بيشتري به امور رسيدگي و آثار مثبت آن را مشاهده كنيم.
بهرامي با اشاره به اهداف و وظايف ديوان عدالت اداري خاطرنشان كرد: ديوان عدالت اداري مرجع تظلمات اداري و هدف از تأسيس آن، رسيدگي به شكايات مردم عليه دستگاههاي اجرايي و برخي از موسسات عمومي است.
در پايان اين همايش، مديران برتر دفاتر استاني ديوان عدالت اداري در دو گروه انفرادي و تيمي انتخاب و با اهداي لوح از آنان قدرداني شد.
استانهاي خراسان رضوي، فارس و يزد در گروه انفرادي و استان اصفهان به عنوان دفتر برتر در حوزه كار گروهي انتخاب شد.
اجتمام**٣٢٢٩**1193**1055
تنظيم: حنانه شفيعي**انتشار: زينب كارگر
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه