۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۴۷
کد خبر: 82808588
T T
۰ نفر
دومای روسیه توافقنامه استرداد مجرمین با ایران را تایید كرد

مسكو - ایرنا - دومای روسیه در جلسه علنی امروز (جمعه) توافقنامه استرداد مجرمین بین ایران و روسیه را تایید كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی پالامنتساكای گازتا ارگان رسمی پارلمان روسیه، نمایندگان مجلس به اتفاق آرا توافقنامه استرداد مجرمین بین ایران و روسیه را تایید كردند.
این توافقنامه روز هشتم فروردین ماه 96 (28 ماه مارس 2017 ) در جریان سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه امضا شده بود.
پایگاه اینترنتی روزنامه پارلامنتسكایا گازتا درباره تایید توافقنامه استرداد مجرمین بین ایران و روسیه در دوما نوشت: این سند را ماكسیم تراونیكوف معاون وزیر دادگستری روسیه ارائه كرد.
در گزارش رسانه روسی به نقل از سند الحاقی به دوما برای تایید این توافقنامه گفته شد: توافقنامه استرداد مجرمین ایران و روسیه با هدف توسعه زمینه های حقوقی همكاری های ایران و روسیه در عرصه تحویل مجرمین و زندانیان در روز 28 ماه مارس امضا شد.
در سند خاطرنشان شد: تایید این توافقنامه به دفاع از حقوق و منافع قانونی شهروندان روس كمك می كند.
در توافقنامه استرداد مجرمین ایران و روسیه آمده است: محكومین به زندان در قلمرو دو كشور می توانند به كشور دیگر برای ادامه مجازات، تحویل شوند.
مطابق قوانین روسیه، اسناد اعم از طرح ها و لوایح و توافقنامه ها پس از تایید در دومای روسیه، شورای فدراسیون و در نهایت امضای رئیس جمهوری اعتبار اجرایی پیدا می كنند.
شبد**اروپام*391*1346*1379
رحمت الله خدادادی** انتشار دهنده: هادی افتخاری

سرخط اخبار جهان