۵ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۱۹
کد خبر: 82808267
T T
۰ نفر
خلاء هاي قانوني در خصوص شوراها بايد بررسي و رفع شود

بندرعباس- ايرنا- عضو شوراي شهر بندرعباس يكي از مهمترين مشكلات شوراها در انجام وظايفشان را وجود برخي خلاء هاي قانوني دانست و گفت: اين خلاء هاي قانوني شوراها بايد بررسي و رفع شود.

كيانوش جهانبخش عصر پنجشنبه در بازديد از غرفه خبرگزاري ايرنا در نمايشگاه كتاب هرمزگان و رسانه هاي ديجيتال در گفت وگو با خبرنگار اين خبرگزاري اظهار داشت: خلاء قانوني شوراها را در انجام وظايفشان و ارائه خدمات بهتر و بيشتر به مردم و برطرف سازي معضل هاي شهري با مشكل مواجه مي كند و از همين رو بايد قوانين اين حوزه مورد بازبيني و خلاء هاي موجود رفع شود.
وي با بيان اينكه شوراها پل ارتباطي مردم با مسئولان هستند، افزود: اين وظيفه اعضاي شوراها است كه مشكلات مردم را از طريق تريبون شورا به گوش مسئولان و مديران دستگاه ه هاي اجرايي برسانند.
جهانبخش شوراها را انتقال دهنده مطالبات و نگراني هاي مردم دانست و گفت: مديران بسياري از دستگاه هاي اجرايي از بيان مشكلات مردم از تريبون شورا به شدت گله مند هستند .
جهانبخش تاكيد كرد: وظيفه شورا اعلام مشكلات مردم در تمام حوزه ها است و مديران دستگاه هاي اجرايي بايد در جريان اين مشكلات قرار بگيرند و نسبت به حل آنها اقدام كنند و نه اينكه از اعلام مشكلات از تريبون شورا گله مند و آزرده خاطر باشند.
وي با بيان اينكه طبق قانون دستگاه هاي خدمات رسان بايد ابتداي هر سال برنامه وفعاليت خود را به شوراها اعلام كنند، گفت: وظيفه اعضاي شوراي است كه مشكلات را احصا و آنها را اعلام كند.
عضو شوراي شهر بندرعباس در بخش ديگري از صحبتهاي خود با اشاره به بخشنامه جديد وزارت كشور به استانداري ها مبني بر غيرقانوني بودن برخي از كدهاي درآمدي شهرداري ها و عوارضي كه شوراها تصويب كرده اند، گفت: به نظر مي رسد اين بخشنامه حاكي از يك نوع سوء تعبير است كه اميدواريم برطرف شود.
جهانبخش تصريح كرد: در صورت تغيير نيافتن اين مساله ما شاهد كاهش درآمد شهرداري و دهياري ها خواهيم بود.
وي ادامه داد: شهرداري ها كمك دولتي ندارند و براساس تابع هزينه درآمد عمل مي كنند.
اين عضو شوراي شهر بندرعباس بيان داشت: در صورت كاهش درآمدها، شهرداري ها به سمت درآمدهاي غيرمتعارف همچون شهرفروشي و تجاوز به حريم هاي مختلف پيش خواهند رفت.
جهانبخش گفت: ما اميدواريم در شوراي عالي استان ها اين مساله مورد بررسي و برطرف شود زيرا كه در صورت برطرف نشدن آن شاهد مشكلات بسياري در حوزه شهرداري ها در سالهاي آينده خواهيم بود.
پانزدهمين نمايشگاه كتاب هرمزگان و چهارمين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال از شامگاه يكشنبه اول بهمن ماه به مدت يك هفته در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي بندرعباس واقع در سه راه جهانبار فعاليت خود را آغاز كرده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني **انتشاردهنده: خليل تنيده

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com

سرخط اخبار استان‌ها