انتقاد در شبكه های اجتماعی جایگزین تخریب شود/ آسایش و امنیت مردم خط قرمز مسئولان قضایی

كاشان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب نطنز با بیان اینكه آسایش و به ویژه امنیت روانی مردم خط قرمز مسئولان قضایی است، از مدیران كانال ها و گروه های فعال در فضای مجازی خواست تا از نشر انتقادهای سازنده به جای تخریب ها و مطالب خلاف واقع برای بیان دیدگاه ها استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'مرتضی باصریان' چهارشنبه در نشستی با مدیران كانال ها و گروه های تلگرامی در شهرستان نطنز گفت: مدیران كانال های تلگرامی باید در انتخاب مطالب برای انتشار به امنیت روانی جامعه توجه كنند چرا كه فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی ضعف دارد و عده ای از این مسیر برای عقده گشایی بهره برداری می كنند.
وی افزود: انتقاد سازنده از هر مدیر و مسئولی پذیرفتنی است اما انتشار بسیاری از مطالب در كانال ها و گروه های تلگرامی ناشی از بی اطلاعی گردانندگان این كانال ها و گروه ها از قوانین است.
دادستان نطنز بیان كرد: هدف اصلی تشكیل و راه اندازی كانال خبری در تلگرام باید حل مشكلات و معضلات باشد، در حالی كه برخی از این كانال ها و گروه های مجازی در شهرستان خود به معضل و مشكل تبدیل شدند كه در این راستا با هرگونه تبلیغ سوء علیه انقلاب، نظام و مسئولان قاطعانه برخورد خواهد شد.
او اضافه كرد: پرداختن به مسائل سخیف در برخی از كانال ها موجب نارضایتی مردم و مسئولان شده است و انتشار مطالبی در جهت تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی فراوان به چشم می خورد.
باصریان عنوان كرد: كانال ها و گروه ها می توانند با درج خبرهای اجتماعی و فرهنگی تاثیر مثبتی بر جامعه بگذارند و دادستانی مشكلی با فعالیت های قانونی ندارد، اما در صورت مشاهده انتشار مطالبی با هدف بی آبرویی و لطمه به حیثیت مردم و مسئولان پیگرد قانونی خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز نیز گفت: مطالبه محوری باید اساس كار مدیران كانال ها و گروه ها در فضای مجازی باشد اما پرداختن به برخی مسائل بی ارزش و تفرقه افكنانه موجب شده تا در مواردی مسئولان تذكر دهند.
'علی مشربی' با اشاره به فعالیت نزدیك به 30 كانال خبری فعال، 40 سوپرگروه تلگرامی به همراه گروه های تلگرامی خانوادگی در شهرستان نطنز افزود: نداشتن اطلاع دقیق از قوانین و مقررات موجب شده تا در مواردی مشكلاتی برای مدیران این گروه ها و كانال ها ایجاد شود.
وی با اشاره به فعالیت كارگروهی برای نظارت بر فعالیت ها در فضای مجازی بیان كرد: باید هویت افرادی كه نسبت به تشكیل و راه اندازی كانال ها و گروه های تلگرامی اقدام می كنند، مشخص باشد زیرا مدیران این كانال ها و گروه ها مسئول انتشار مطالب هستند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز تاكید كرد: درج پیام مخاطب منجر به سلب مسئولیت از مدیران كانال ها و گروه ها نیست و انتشار دهنده هتك حرمت ها و توهین ها باید مسئولیت كار خود را به عهده بگیرند.
به گزارش ایرنا، این همایش با موضوع توجیه و تشریح قوانین مرتبط با فعالیت در فضای مجازی با حضور جمعی از مدیران كانال ها و گروه های تلگرامی و مسئولان فرهنگی، قضایی و امنیتی این شهرستان در فرهنگسرای كوثر نطنز برگزار شد.
شهرستان نطنز با جمعیت بیش از 47 هزار نفر در فاصله 125 كیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله كاملی بادی ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7430/8123