۴ بهمن ۱۳۹۶، ۸:۴۵
کد خبر: 82806202
T T
۰ نفر
انهدام باند سارقان حرفه ای با 20 فقره سرقت در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری پنج نفر از اعضای باند سارقان حرفه ای با 20 فقره سرقت در شهرستان بجنورد خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پلیس، سردار علیرضا مظاهری گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت در شهرستان بجنورد، اكیپی از ماموران پلیس آگاهی استان موضوع را با جدیت در دستور كار خود قرار دادند.
وی افزود: مأموران با انجام یكسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری پنج نفر از اعضای یك باند حرفه ای كه در زمینه سرقت فعالیت داشتند، شدند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینكه متهمان در تحقیقات بعمل آمده به 20 فقره سرقت اعتراف كردند، بیان داشت: سرقت از اماكن خصوصی، اماكن دولتی، كابل، طیور، قطعات خوردو، موتورسیكلت و سایر از جمله این سرقت ها بود.
سردار مظاهری با اشاره به اینكه تعدادی از اموال مسروقه كشف شده به مالباختگان تحویل داده شد، تصریح كرد: متهمان پس از تشكیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی از شهروندان خواست ضمن رعایت نكات امنیتی منزل، خودرو و محل كسب خود را به تجهیزات امنیتی مجهز كنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك مراتب را از طریق مركز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.

*دستگیری ماموران قلابی در اسفراین
خبر دیگری حاكی است 2 فرد كلاهبردار كه خود را مامور امنیتی و دولتی معرفی كرده بودند در اسفراین دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی اسفراین گفت: با اعلام یك مورد شكایت توسط یكی از شهروندان مبنی بر كلاهبرداری از وی توسط دو شخص كه خود را مامور امنیتی و دولتی معرفی كرده بودند موضوع به صورت ویژه در دستور كار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ جاوید مهری افزود: ماموران با مشاهده اظهارات شاكی پرونده موفق شدند خودروی این متهمان را كه در سطح شهرستان در حال تردد بود را شناسایی و توقیف كنند.
وی اظهار كرد: با توقیف این خودرو یكی از كلاهبرداران دستگیر و در نتیجه با شناسایی محل اختفای آنان و در یك عملیات غافلگیرانه همدست وی دستگیر و برای تكمیل تحقیقات به مقر انتظامی انتقال گردید.
وی گفت: در بازجویی های صورت گرفته از این افراد مشخص شد این 2 فرد با معرفی خود به عنوان مامور امنیتی و دولتی و تهدید افراد اقدام به كلاهبرداری از آنان می‌كردند.
فرمانده انتظامی اسفراین با اشاره به اینكه متهمان برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند افزود: شهروندان هیچگاه فریب اینگونه افراد را نخورند و در مواجهه با چنین مواردی قبل از انجام هركاری كارت شناسایی مامور را درخواست و در صورت نداشتن مدارك شناسایی، مراتب را سریعا از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.
اخبار خراسان شمالی را در كانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری كنید.
7185 / 6042 خبرنگار: كبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

سرخط اخبار استان‌ها