۳ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۵۹
کد خبر: 82806047
T T
۰ نفر
نايب رئيس شوراي شهر تهران: تنوع افكار را بايد بپذيريم

قزوين-ايرنا- نايب رئيس شوراي شهر تهران گفت: تنوع افكار در جامعه را بايد بپذيريم چون امكان ندارد 85 ميليون جمعيت به يك شكل فكر كنند.

به گزارش ايرنا سيد ابراهيم اميني شامگاه سه شنبه در نشست اصلاح طلبان استان قزوين افزود: انتخابات شوراهاي روستاها و شهرها موجب مي شود كه مردم دموكراسي را به معناي واقعي لمس كنند و مطالبات خود را از انتخاب شدگان تقاضا كنند.
وي اضافه كرد: شورا نماد واقعي دموكراسي درهر كشور است و دموكراسي و حق حاكيمت مرم بر سرنوشت خود را نمي توان تنها محدود به رياست جمهوري و انتخابات خبرگان و مجلس شوراي اسلامي كرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار كرد: بايد قدر استعدادهاي كشور كه به سمت كشورهاي ديگر سرازير مي شوند را دانست، چون ما مي توانيم با تكيه بر نيروهاي توانمند در رشته هاي مختلف، كشوررا آباد كنيم ونبايد با ديد جنسيتي ، قومي، مذهبي و نگر ش سياسي بخش كثيري را از گردونه خدمت خارج كنيم.
وي اضافه كرد: ما نخبگان و استعدادها را كشف و شكوفا كرده ايم و آن را در اختيار كشورهاي جهان قرار مي دهيم هرچند امروزه جهان دهكده جهاني شده و هر پيشرفتي كه صورت مي گيرد يك خدمت به تمام جهان است.
وي گفت: احساس نااميدي شهروندان و اقشار مختلف جامعه از اصلاح طلبان در اداره كشور و عدم پايبندي آنها به برنامه ها و وعده هاي داده شده به شهروندان زنگ خطر جدي را به صدا در آورده است.
وي ادامه داد: فلاسفه غرب ازانتخابات را به عنوان يك قرارداد اجتماعي ياد مي كنند و وقتي كانديدي انتخاباتي مي شود و برنامه هايي را اعلام مي كند، به برنامه ها وفادار نباشد نقض عهد كرده و با جمع كثيري از مردم طرف است.
اميني افزود:راي در همه جاي جهان به حزب داده مي شود نه به شخص و خود حزب كانديدهاي خود را مشخص كرده است .
وي اظهار كرد: به كساني كه با تلاش اصلاح طلبان و راي مردم مسئوليت هايي را برعهده گرفتند بايد متذكر شد كه اگر جامعه نسبت به جريان هاي درون حاكميت سلب اعتماد كند آن گاه آمال و آرزوهاي خود را درافرادي خارج از نظام سياسي جست و جو خواهد كرد.
اين عضو شوراي شهر تهران افزود:اصحاب رسانه در مطبوعات و فضاي مجازي بايد اين مورد همواره متذكر شوند و مسئولان نيز همواره بايد اگر اشكالي در تيم و طرح هاي خود دارند، آن را رفع كنند.
وي افزود:مردم در دوران مختلف اعتماد خود را به اصلاح طلبان نشان دادند و اين مهم حداقل در انتخاب روحاني و انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري و در انتخابات رياست جمهوري و شوراها كاملا نمود يافت.
وي ادامه داد:در گذشته از سال 76 و انتخابات مجلس ششم نيز وزن اجتماعي اصلاح طلبان در ميان مردم مشخص شده بود.
اميني افزود:اصلاح طلبان در انتخابات شوراي شهر دوم كه به دليل حواشي شوراي شهر اول در تهران و از ميان رفتن انگيزه مردم براي حضور در پاي صندوق ها وايجاد انشقاق بين اصلاح طلبان با ارائه ليست هاي مختلف ،ايجاد شد اولين ضربه را خوردند.
وي افزود:به دليل ليست هاي متعدد و عدم حضور حداكثري شهروندان ليست اصولگرايان با يك آراء بسيار پائين حدود 30 هزار راي در تهران راي آورد در حاليكه در دوره پنجم تمامي منتخبين بيش از يك ميليون راي داشتند.
عضو هيات رييسه مجلس ششم افزود:در دوره رياست جمهوري نهم و دهم هزينه مادي و معنوي براي كشور به بار آمد و در انتخابات مجلس هفتم به دليل رد صلاحيت گسترده اصلاح طلبان فرصت از دست رفت و اگر كانديداهاي اصلاح طلبان تاييد مي شدند، وضع فرق مي كرد.
وي افزود:در انتخابات 84 نيز كه احمدي نژاد راي آورد اگر آراي هاشمي، كروبي، معين و مهرعليزاده با هم جمع مي شد همان راي خاتمي مي شد اما به دليل تفرقه اصلاح طلبان با كانديداهاي متفرق و ساير حواشي پيش آمده رياست جمهوري را تا سال 92 از دست داديم.
وي ادامه داد:اعتراضات را بايد جدي بگيريم و بايد پاسخگو باشيم و اگر ايرادي در جايي وجود دارد بايد آن را رفع كنيم.

**شوراي شهر قزوين بايد اقدامات مناسبي انجام دهد
عضو ديگر شوراي شهر تهران نيز در اين نشست گفت: در شوراي شهر قزوين نيروهاي خوب و جواني وارد شده اند و بايد قدرخود را كه جوان هستند و اكثريت شورا را داشته و شهردار نيز با آنها همراه است را دانسته و كارهاي خوبي را در قزوين انجام دهند.
محمد عليخاني ادامه داد: قزوين مي تواند كارهاي بزرگي را با اين شوراها انجام دهد و طرح هاي خوبي همانند قطار سبك شهري كه مطالعات نيز دارد در قزوين اتفاق بيفتد تا مردم قزوين شاهد اتفاقات خوبي در زمينه حمل و نقل باشند.
وي ادامه داد: قزوين نيز كم كم در خيابان ها دچار مشكل ترافيك و آلودگي هوا مي شود و زودتر بايد از وسايل حمل ونقل انبوه بر مانند قطار سبك بهره ببرد.
وي افزود:مشكلات زيادي در شوراها وجود دارد و از جمله وامي كه توسط شهرداري قزوين در دوره گذشته گرفته شد و اكنون بايد هم سود وام را بپردازند و اصل وام نيز سرجاي خود بوده و كنتورمي اندازد.
وي افزود: همين مشكل در شهرداري تهران نيز با 19 ميليارد تومان وام دريافت شده كه 14 ميليارد آن متعلق به بانك شهر است وجود دارد و مجموعا شهرداري تهران با 60 هزار ميليارد تومان بدهي و 40 هزار ميليارد پروژه ناتمام در كل به اندازه حدود 100 هزار ميليارد تومان عقب افتادگي دارد.
وي افزود:از شانس اصلاح طلبان است كه در زمان به قدرت رسيدن آنها تراكم نيرو، بدهكاري و تحريم ها ايجاد شده و تا رفع اين مشكلات، بايد قدرت را تحويل دهيم .
وي افزود: در شوراي شهر تهران خوشبختانه انسجام خوبي حاكم است و 21 عضو شورا در تصميمات كلان و منافع كشور و مردم انصافا با هم تصميم گيري مي كنند.
وي افزود: گاهي انتقاداتي از ما و شهردار تهران دررسانه ها منتشرمي شود و مردم از ما انتظار دارند كه حقيقت با آنها رو راست درميان گذاشته شود.

****اتحاد سران اصلاح طلب استان مثال زدني است
رئيس شوراي سياست گذاري اصلاح طلبان استان قزوين نيز گفت:ما اصلاح طلب هستيم اما اصلاحات دست ما نيست آن چنانكه 100 سال قبل فرمان مشروطيت دست مشروطه خواهان نبود.
سيد ناصر قوامي افزود: فرمان اصلاحات دست كس ديگري است و قانون اساسي راهكار آن را مشخص كرده است.
وي ادامه داد: امروز 80 درصد مردم طالب اصلاحات در ابعاد مختلف سياسي، اجتماعي، روابط بين الملل، قانونگذاري و نظير آن هستند و كساني كه مي گويند به اصلاحات نياز نيست اشتباه مي كنند و اگر اصلاحات نياز نبود كه شاه مي ماند.
وي افزود: امروزه كساني از اوضاع استان اطلاع ندارند، مي گويند اصلاح طلبان استان اختلاف دارند درحاليكه اگر ما منسجم نبوديم چگونه مي توانستيم سه نفر را راهي مجلس شوراي اسلامي كنيم.
وي افزود:در ميان 370 نفر افراد تحصيل كرده داوطلب براي شورا 6 نفر اصلاح طلب را راهي پارلمان شهري كرديم كه نشان دهنده انسجام واتحاد ماست.
وي ادامه داد:دوستي سران اصلاحات در استان بسيار قوي است و كساني كه ازخارج استان آمده اند بايد حواس خود را جمع كنند.
وي افزود: فراكسيون اعضاي شوراي شهر كه سرمايه اصلاح طلبان هستند بايد كاملا متحد باشند و با دوري از اختلاف و با پاك دستي در اجراي امور اقدام كنند.
وي افزود: بايد از شهردارقزوين يك برنامه ميان مدت و درازمدت درخواست شود، چون شهردار قزوين در ديداري تاكيد كرد كه شهرداري بايد روزانه مبلغ 300 ميليون تومان پول ربا به دليل وام گرفتن از يك بانك پرداخت كند.
6101*6012خبرنگار:هادي درزي رامندي** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني

سرخط اخبار استان‌ها