۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۳۸
کد خبر: 82805757
T T
۰ نفر
بررسي مشكلات اجرايي مردم بخش هاي رودپي شمالي و جنوبي ساري

ساري - ايرنا – ايستگاه ميز خدمت روز سه شنبه در قالب نشست بررسي مشكلات و شفاف سازي مسائل و مشكلات اجرائي مردم شهرستان ساري به منطقه توريستي ساحلي و كشاورزي بخش هاي رودپي شمالي و جنوبي واقع در فرح آباد ساري برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ،فرماندار ساري در پي دستور رئيس جمهوري مبني بر اينكه همه مسئولان بخش هاي اجرايي بايد مشكلات را با مردم در ميان بگذارند و اگر مساله‌اي پيش مي‌آيد ، پيش از همه مردم بموقع در جريان قرار بگيرند ،نشست هاي دوره اي را در بخش هاي مختلف درقالب شوراي اداري شهرستان با حضور تمامي مديران دستگاههاي اجرائي و دهياران و اعضاي شوراي اسلامي روستاهاي همان بخش برگزار مي كند.
نخستين نشست بررسي مسائل و مشكلات اجرائي براي مردم شهرستان ساري بيستم دي ماه در بخش دو دانگه برگزار شد و امروزسه شنبه دومين نشست در فرح آباد واقع در بخش رودپي شمالي و جنوبي برگزار شده است.
بخش هاي رودپي جنوبي و شمالي شهرستان ساري با محوريت دهستان فرح آباد داراي 62روستا با جمعيت بيش از 38هزار نفر است كه 12كيلومتر نوار ساحلي درياي خزر در اين بخش قرار دارد.
**شكل گيري كانون توسعه اي روستايي
فرماندار مركز استان مازندران در اين نشست با بيان اينكه تشكل هاي مدني و مردمي براي حل مشكلات و رسيدن به اهداف مورد نظر دولت نقش اساسي دارند ، گفت: همسو با اين رويكرد كانون هاي توسعه اي روستايي با هدف شناسايي ظرفيت‌هاي توليدي و اشتغال‌زايي در بخش هاي مختلف اين شهرستان شكل گرفته است.
احمد حسين زادگان افزود: دولت دوازدهم معتقد است فشار تشكل هاي مدني و مردمي براي گرفتن خدمات مطلوب به حاكميت مي تواند عامل توسعه بخش هاي روستايي شود.
وي با اشاره به اينكه نقاط ضعف و قوت دستگاه هاي اجرايي در ارائه خدمات عمومي همواره وجود دارد كه همه بايد در صدد رفع آن باشيم، اظهار داشت: به همين دليل ميز خدمت با هدف پيگيري تمامي مشكلات مطرح شده از سوي دهياران و شوراهاي اسلامي در مراكز بخشداري هاي شهرستان در قالب شوراي اداري در حال برگزار شدن است.
فرماندار شهرستان ساري خاطر نشان كرد: مزيت برگزاري چنين جلسات اين است كه مشكلات مستقيم از سوي دهياران و شوراي اسلامي بخش مطرح مي شود و نيازي به حضور انفردي آنان در فرمانداري و ادارات مختلف براي پيگيري موضوعات مردم نيست.
حسين زادگان خاطر نشان كرد: دستگاه ها ، ادارات و نهادهاي دولتي ظرفيت ها و محدوديت هاي دارند كه اين موارد با فشارتشكل هاي مدني و مردمي غير دولتي به حاكميت و دولت حل و فصل مي شود.
فرماندار ساري تصريح كرد: هرچه فعاليت و حضور تشكل هاي غير دولتي بيشتر و گسترش پيدا كند، رويكرد خدمت ،عادلانه، منطقي تر و صحيح تر مي شود.
**اشتغال و سرمايه گذاري در بخش هاي روستايي اولويت نخست برنامه هاي دولت دوازدهم
فرماندار مركز استان مازندران گفت كه مشكلات مردم جامعه در حوزه اقتصادي ، اجتماعي و اشتغال جدي است و ناآرامي هاي اخير نيز در اعتراض به وجود مشكلات در اين حوزه ها بوده است.
حسين زادگان ادامه داد: به همين دليل دولت براي حل اين مشكلات نياز به آگاهي لازم را دارد تا برنامه ريزي جديدي را عملياتي كند.
وي در عين حال خطاب به مديران گفت: مسئولان اجرائي شهرستان بايد به صورت شفاف وضعيت منابع مالي و هزينه هاي انجام شده براي طرح ها را با مردم در ميان بگذارند و به آنان بگويند كه چرا در چنين وضعيت اقتصادي قرار داريم و حتي چرا طرح هاي عمراني به كندي پيش مي رود .
وي اضافه كرد : ريشه مشكلات فعلي را بايد به مردم بگوئيم و اگر مشكلي حل نشده است ، بايد با اسناد و دلايل منطقي و كارشناسي مردم را در جريان قرار دهيم .
فرماندر ساري افزود : امروز دولت به مقوله اشتغال و درآمد بيشتر مردم بويژه در روستاهاي كشور توجه ويژه اي كرده است و اعتبارات زيادي را بدون محدوديت در نظر گرفت ، پس همه بايد تلاش كنيم تا هم مردم در جريان اين اقدامات قرار بگيرند تا از اين فرصت و مزيت ها بهره مند شوند .
فرماندار ساري از گردشگري و كشاورزي به عنوان دو ظرفيت اصلي 2بخش رودپي شمالي و جنوبي عنوان كرد و ادامه داد: امروز تسهيلات كم بهره با شرائط آسان براي جوانان جوياي كار كه داراي ايده و طرح در اين دو حوزه باشند در دسترس قرار دارد.
وي ادامه داد: تسهيلات با تنفس يكساله ،اقساط بلند مدت ، وثيقه هاي كم و از همه مهمتر سود بسيار اندك است.
وي گفت: بايد بوركراسي هاي فاسد اداري را در دستگاه هاي اجرايي از بين ببريم.
ترويج جهاد كشاورزي براي كاهش شكاف توليد ، جذب اعتبارات كشاورزي ، توجه به اكو توريسم ، بوم گردي ، توسعه پرورش و صيد ماهيان خاوياري و حفظ زمين هاي كشاورزي از نكات مهم مطرح شده در اين جلسه از سوي دهياران و اعضاي شوراي اسلامي روستاهاي اين بخش ها بوده است.
همچنين كمبود سوخت كشاورزي و آب شرب ،مشكلات حمل و دفع زباله ، ورود و انتقال حجم بالاي فاضلاب شهر ساري از طريق رودخانه ها به روستاهاي اين بخش و نبود بازار فروش محصولات كشاورزي از مشكلات مطرح شده در اين نشست بوده است.
خبرنگار: سيد رضا هاشمي كروئي ** انتشار دهنده: محسن حسن نيا
6990/1899

سرخط اخبار استان‌ها