بيش از 75 پروژه عمراني در سراوان آماده بهره برداري در دهه فجر است

زاهدان - ايرنا - فرماندار شهرستان سراوان در جنوب شرق سيستان و بلوچستان گفت: افزون بر 75 پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر 170 ميليارد ريال و با رويكرد توسعه اشتغال در اين شهرستان براي بهره‌برداري در ايام دهه فجر آماده شده است.

به گزارش ايرنا درويش نارويي روز سه شنبه در نشست ستاد دهه فجر شهرستان سراوان گفت: اين شهرستان از ظرفيت هاي مهمي برخوردار است و مردم اين منطقه در مسائل فرهنگي با شور و نشاط خاصي در خدمت انقلاب هستند و از اين امكان مي توان استفاده كرد.
وي گفت: ‌با توجه به مسائل مرزي و قرار گرفتن سراوان در پيشاني شرق كشور از رسانه هاي ارتباط جمعي به ويژه صدا و سيما انتظار است برنامه هاي مختلف و ظرفيت هاي و توانمنديهاي اين شهرستان را بطور همه جانبه پوشش دهند.
فرماندار سراوان با تبريك فرارسيدن دهه مبارك فجر اظهار داشت: ‌دهه فجر فرصت مناسبي براي ارائه عملكرد دستگاه هاي اجرايي به مردم است و مسئولان بايستي مردم را از اقدامات انجام شده از سوي حاكميت و نظام اسلامي آگاه كنند تا اميد و نشاط در جامعه رونق يابد.
نارويي افزود: ‌عليرغم تمامي مشكلات دولت، اقدامات مهمي در اين منطقه انجام شده به طوري كه تنها در شهرستان سراوان 850 ميليارد تومان اعتبار ملي تخصيص يافته است و در حوزه هاي زيربنايي آب، برق، كشاورزي، بهداشت و درمان وساير ارگانها كارهاي قابل توجهي صورت گرفته است.
وي ادامه داد: ‌ايجاد 270 كلاس درس با مشاركت مجمع خيرين مدرسه ساز با اعتباري بالغ بر 150 ميليارد ريال در شهرستان سراوان حركت بسيار بزرگي است.
فرماندار سراوان گفت: در حوزه آب؛ ساخت سد ماشكيد سفلي با هدف تامين آب آشاميدني و كشاورزي و صنعت كلنگ زني شده و هم اكنون براي تامين نيروي انساني متخصص و ساده آماده پذيرش جوانان جوياي كار است.

مديركل صدا و سيماي مركز سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست اظهار داشت:‌ در دهه فجر امسال تمام برنامه هاي مهم فرهنگي و هنري شهرستان سراوان به صورت زنده از طريق شبكه استاني هامون پخش خواهد شد.
محمود دولت كردستاني افزود: قرار گرفتن در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايجاب مي كند كه به صورت متفاوت در اين ايام ورود پيدا كنيم و آنچه براي انقلاب شايسته است را انجام دهيم.
وي گفت: آگاهي بخشي و انتقال مفاهيم انقلاب به نسل جوان يكي از ماموريت هاي مهم مديران دستگاههاي اجرايي است.
مدير كل صدا و سيما مركز سيستان و بلوچستان بهترين ثمره انقلاب را «انتخابات» دانست و اظهار داشت: مردم همواره در صحنه حاضر شده و در سخت ترين شرايط همراه نظام بوده اند و بايد به اين سرمايه عظيم مردمي احترام گذاشت.
به گزارش ايرنا در پايان اين جلسه 17 كميته براي استقبال از ايام الله دهه فجر و برگزاري برنامه هاي اين ايام در سراوان تشكيل و فعال شد.
سراوان در 347 كيلومتري جنوب شرق زاهدان مركز استان سيستان وبلوچستان و در همسايگي كشور پاكستان قرار دارد.
7336**6081 خبرنگار: ‌احسان بختياري ** انتشار دهنده:‌ حيدر سراياني

سرخط اخبار استان‌ها