دولت تدبير و اميد شايسته ترين خدمات را به جامعه ايثارگران ارائه كرده است

بجنورد- ايرنا- مشاور و مسئول هماهنگي امور ايثارگران نهاد رياست جمهوري گفت: دولت تدبير و اميد از زمان استقرار خود تاكنون بهترين و شايسته ترين اقدامات را به جامعه ايثارگران كشور عرضه داشته است.

به گزارش ايرنا و به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري، حجت الاسلام پرويز وليزاده يكشنبه در سفر خود به خراسان شمالي و در ديدار با امام جمعه بجنورد و نماينده ولي فقيه در استان اظهار داشت: براي دولت تدبير و اميد خدمت به ايثارگران يك افتخار بزرگ به شمار مي رود؛ ضمن اينكه توجه خاص دولت به جامعه ايثارگران به اين دليل بوده كه رئيس جمهوري اين كشور خود از جنس ايثارگران است.
وي در بخش ديگر سخنان خود اشاره اي به قانون جامع خدمات ايثارگران داشت و افزود: اين قانون سال 90 تصويب و سال 91 از طريق شوراي نگهبان به رئيس جمهوري وقت ابلاغ شد ولي رئيس جمهور وقت آن را ابلاغ نمي كرد.
ولي زاده با بيان اينكه اين قانون بايد همان سال 91 ابلاغ مي شد و فقط ماده 51 آن 700 ميليارد تومان بار مالي داشت، تاكيد كرد: دكتر روحاني پس از دريافت حكم تنفيذ در اولين كارهاي خود اين قانون را ابلاغ كرد.
وي تصريح كرد: 2ميليون نفر جامعه رزمنده و ايثارگر كشور بعد از جنگ متولي خاصي نداشتند و بسياري از قوانيني كه مجلس براي رزمندگان تصويب مي كرد به دليل نبود متولي اجرايي نمي شد.
وي ادامه داد: يكي از كارهاي مهم دولت يازدهم ابلاغ سند راهبردي ايثارگران در سال 94 بود كه پس از آماده شدن به هيات دولت ارسال شد تا رزمندگان از سال 96 متولي داشته باشند و از امتيازات قانوني كه براي شان درنظر گرفته شده است، بهره مند شوند.
مشاور و مسئول هماهنگي امور ايثارگران نهاد رياست جمهوري تصريح كرد: تشكيل شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در آبان 94 از سوي رياست جمهوري و به كارگيري آن در تمام استان ها يكي از برنامه هاي دولت يازدهم در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بوده است.
وي با بيان اينكه از سال 89 معوقات خانواده هاي شهدا و ايثارگر را داشتيم، افزود: تا سال 94 كليه معوقات خانواده شهدا پرداخت شد و در برنامه ششم هم اين طرح وجود دارد كه طي 2 سال معوقات خانواده شهدا و ايثارگران پرداخت شود.
ولي زاده خاطرنشان كرد:ساماندهي گلزارشهدا نيز يكي از دغدغه هاي دولت است لذا به تمام استانداران و مقامات تاكيد شده است ضمن ساماندهي گلزار شهدا در راستاي نهادينه كردن فرهنگ ايثار و شهادت قدم بردارند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بجنورد نيز در اين ديداراظهار داشت: شهدا ولي نعمتان ما هستند و ايثارگران نيز راه و رسم عاشقي و دلدادگي به مكتب را به ما آموختند.
حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي پشتوانه كشور را معنويت و ايثار عنوان كرد و افزود:مجموعه اقداماتي كه تاكنون براي جامعه ايثارگران انجام شده مطلوب بوده است اما هنوز نتوانسته ايم جايگاه والاي ايثارگران را ارج نهيم.
وي افزود: بايد با حداكثر توان خود به جامعه ايثارگران كمك كنيم و توفيق خدمت بيشتر به آنان براي ما فراهم شود.
وي خاطرنشان كرد: نگاه مقام معظم رهبري به جامعه ايثارگران اين است كه اين افراد را به عنوان پيشتازان نهضت و ايثارگران انقلاب حفظ كنيم زيرا ايثارگران سرمايه هاي اين كشور هستند.
6042 انتشار: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها