۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۲۸
کد خبر: 82803327
T T
۰ نفر
بهبود شرايط كسب و كار بدون ايجاد دولت الكترونيك امكان پذير نيست

ايلام - ايرنا - معاون وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: بهبود شرايط كسب و كار بدون ايجاد دولت الكترونيك امكان پذير نيست و در اين راستا دولت به اين موضوع توجه خاصي جهت عملي شدن آن دارد.

به گزارش ايرنا، حسين ميرشجاعيان حسيني عصر يكشنبه در نشست با فعالان اتاق بازرگاني استان ايلام اظهار كرد: نظام مجوز دهي در دولت تدبير و اميد شكل گرفت و برخي از مصوبات قانوني توسط مجلس اسلامي اصلاح شد.
وي با اشاره به ويژگي هاي سامانه دادور تاكيد كرد: تسهيل، تسريع و شفاف سازي در اخذ مجوزهاي كسب و كار ضمن ايجاد فضاي اعتماد بين حاكميت و صاحبان سرمايه، موجب تحقق يافتن اهداف دولت كارآفرين و افزايش سرمايه در گردش ، خروج از ركود و رونق اقتصادي در كشور خواهد شد.
ميرشجاعيان با اشاره به اينكه دولت جبهه جديدي براي ايجاد رونق اقتصادي در كشور آغاز كرده است، گفت: امروز حدود يك هزار و 570 مجوز براي براي سرمايه گذاري وجود دارد كه مشخص نيست كه از اين تعداد چه ميزان الكترونيكي شده است.
معاون وزير اقتصاد اضافه كرد: مقرر شده است از اين تعداد مجوز در كشور 400 مجوز در سطح استان ها صادر شود و در صورت تمايل افراد براي اخذ مجوز ها اقدام كنند.
وي گفت: براي بهبود محيط كسب و كار در بحث مجوزها هيچ راهي وجود ندارد و تنها راحل نهايي اين است كه از اين نظام سنتي خارج شويم.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن استان ايلام نيز در اين نشست گفت: فضاي كسب و كار كشور در شرايط كنوني چندان مطلوب نيست و اين مساله باعث شده تا در سطح بازارهاي جهاني توفيق چنداني بدست آوريم.
شعبان فروتن افزود: در بحث اقتصاد و در حوزه فضاي خارج از كشور عملكرد مناسبي نداشته ايم، مي طلبد دولت نگاه ويژه اي به حوزه كسب و كار داشته و حمايت هاي لازم را از فعالان اين حوزه انجام دهد.
وي تاكيد كرد: اميدواريم همه كمك كنند وظيفه اي را كه در قبال مسئوليت و كشور خود داريم بتوانيم با همكاري بخش خصوصي و دولت تنگناهاي مجود را رفع و موانع موجود را جهت رقابت در بازارهاي جهاني برطرف كنيم.
خبرنگار: فرهاد فرامرزي** انتشار دهنده: حسن كهزاديان
3032/6119


بسياري از كشورهايي كه همسايه ما عستند با وجود حمايت هاي ما انان اما سود اين كشورها به جيب كشورهاي ديگر مي رود.
۰ نفر